Rendületlenül az Apple a világ legértékesebb márkája
Immár a nyolcadik egymást követő évben lett a legértékesebb márka az Interbrand amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.
A 100 vállalatot rangsoroló Best Global Brands globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál.
A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke egy százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent.
A tavaly hatodik Samsung az ötödik lett, márkaértéke két százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett.
A tavaly ötödik Coca-Cola a hatodikra csúszott vissza, márkaértéke 10 százalékkal, 56,9 milliárd dollárra mérséklődött.
Nincs változás a következő négy helyen a legértékesebb márkák rangsorában: 7. a Toyota (az 51,6 milliárd dolláros márkaértéke nyolc százalékkal esett) a 8. a Mercedes-Benz (a 49,3 milliárd dolláros márkaértéke három százalékkal csökkent), a 9. a McDonald’s, (a 42,8 milliárd dolláros márkaértéke hat százalékkal esett vissza) és a 10. a Disney 40,8 milliárd dollár márkaértékkel, ami nyolc százalékkal alacsonyabb tavalyhoz képest.
Ez a tíz cég adta a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének a felét.
Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.