Az Instagram már jó ideje köztudottan dolgozik a gyerekeknek szánt verzióján, így a beszámoló miatt az anyacégeként működő Facebooknak még egy bónusz szenátusi meghallgatáson is magyarázkodnia kellett. Ennek során Pratiti Raychoudhury, a Facebook kutatási részlegének vezetője kerülte a cikk állításaira való reagálást, helyette azt sulykolta, hogy például a válaszadók alacsony száma miatt használhatatlanok a cég saját kutatásai, félre lettek értelmezve egyes, bennük lévő megállapítások.
Viszont adatok és egyéb konkrétumok közlését mellőzte,
így nem dönthető el, hogy a különféle kérdésekben kinek van igaza, már ha egyáltalán levonható bármiféle következtetés az információkból.
Az őszinteség látszatát nem keltő magyarázkodásával Raychoudhury csak olajat öntött a tűzre,
így az Instagramért felelős Adam Mosseri most bejelentette az Instagram for Kids fejlesztésének szüneteltetését, hogy párbeszédet kezdeményezzen az aggódó szülőkkel,
szakértőkkel, döntéshozókkal, állami szervekkel. A felső vezető szerint félre lett értve a projekt célja, egy reklámmentes és biztonságos verziót kívánnak készíteni az Instagramból a 10–12 éves korosztálynak, amelyen a szülők felügyelni tudják, hogy mit látnak és kivel beszélnek a gyermekeik.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Borítókép: Pexels