A szolgáltató eddig 24 és 30 hónapos szerződéseket kínált az okostelefonokat tőle vásárlóknak – derül ki az Origo.hu cikkéből.
A 36 hónapos előfizetésekre váltás elsősorban annak köszönhető, hogy az elmúlt években jelentősen kitolódott az okostelefonok életciklusa, a korábbi kettő helyett jelenleg már nagy átlagban inkább háromévente cserélnek okostelefont az ügyfelek. Emiatt a szolgáltatóknak egyre könnyebb rábeszélniük őket, hogy három évre kötelezzék el magukat a szolgáltatásaik használata mellett, hiszen így harmadával kitolódik a választott mobil kamatmentes részletfizetésének ideje.
Emiatt vagy alacsonyabb lesz a havonta befizetendő számlájuk összege, vagy a számukra elfogadhatónak ítélt havidíjért cserébe jóval drágább készüléket kaphatnak.
A tapasztalatok szerint a szerződések lejárta után a többség marad az addigi mobilszolgáltatójánál, ott ír alá újabb hűségszerződést a következő telefonjának vásárlásakor, így az ügyfelek jókora tábora számára lehet ráció az ajánlatban. Ettől függetlenül jó kérdés, hogy az ügyfelek sokkal hosszabb időre való elkötelezése mennyire tesz jót a szolgáltatók közti piaci versenynek, a rivalizálás csökkenésének árát természetesen a fogyasztók fogják majd megfizetni.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pixabay)