Az egész világon kevés okostelefont vesznek az emberek

Globálisan éves összevetésben 8,9 százalékkal, 314,1 millióra esett az okostelefonok kiszállítása az idei első negyedévben. A mutató ezzel már harmadik negyedéve csökken.

Forrás: MTI2022. 05. 09. 10:49
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat kutatási igazgatója, Nabilah Popal azt mondta, hogy a fogyasztói hangulat minden régióban – de különösen Kínában – negatív az infláció és a gazdasági instabilitás miatti aggodalmak miatt. Ezeket a gondokat tovább súlyosbítja az alkatrészek és a szállítás költségeinek emelkedése, a közelmúltbeli sanghaji bezárások és az Ukrajna elleni orosz háború.

Közép- és Kelet-Európában közel 20 százalékkal estek vissza az okostelefonok eladásai az elmúlt negyedévben, és a régió számos piacán továbbra is bizonytalanok a kilátások. A globális mobiltelefon-kiszállításoknak nem túl nagy hányada, 6-7 százaléka esik erre a térségre.

A globális kiszállítások közel felét kitevő Kínában és az ázsiai–csendes-óceáni térség más országaiban 12,3 százalékos csökkenést jegyeztek fel az első negyedévben.

  • A dél-koreai Samsung Electronics 1,2 százalékkal csökkentette kiszállításait a március végével záródott három hónapban. A vállalat azonban továbbra is az első helyen állt a globális listán.
  • A második helyen álló amerikai Apple Inc. 2,2 százalékkal növelte kiszállításait.
  • A harmadik helyen álló Xiaomi 17,8 százalékkal, a negyedik Oppo 26,8 százalékkal, az ötödik vivo pedig 27,7 százalékkal csökkentette kiszállításait a tavalyi első negyedévvel összevetve.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Unsplash)

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.