Mennyi pénzt kereshet egy menő youtuber havonta?

A YouTube Partnerprogramban (YPP) való részvétellel az alkotók – youtuberek, influencerek – a videóik hirdetési bevételének 55 százalékát kapják – írja a Csongrád-Csanád megyei hírportál, a Delmagyar.hu.

Forrás: Délmagyar–Mediaworks2022. 11. 17. 11:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fontos tudni, hogy bárki jelentkezhet a YPP-be, aki eléri a YouTube által megszabott küszöbértéket, de a programban való részvétel feltétele, hogy a jelentkező megfeleljen a platform irányelveinek. Azaz, hogy például nem kapott-e figyelmeztetést a közösségi irányelvek megsértéséért, eleget tesz-e a tartalmi szabályozásoknak.

A jelentkezőnek legalább 1000 feliratkozóval és 4000 érvényes nyilvános nézési órával kell rendelkeznie. Amíg csak közelíti ezeket a számokat, kérheti, hogy értesítsék, amikor eléri azokat.

Bevételi forrás lehet a hirdetési pénzeken kívül az előfizetésekből és csatornatagságokból befolyó pénz is. A YouTube havonta utalja át a részüket.

Természetesen számos tényező határozza meg, hogy az adott alkotó mennyit kereshet. Vannak olyan témák, amelyek most nagyon kapósak – ilyen például a pénzügyi tanácsadás –, s így a hirdetők vonzó ügyfeleknek tekintik a közönségüket.

Sokkal több pénz van a dologban, mint amire számítottam – mondja a Business Insidernek Nate O’Brien, aki személyes pénzügyekről, befektetésekről és a sikeres vállalkozói szellemről készít videókat. – Azt hittem, a lehetőségeim felső határa 100 ezer feliratkozó körül lesz a YouTube-on.

A 23 éves fiatalember 1,28 millió követővel rendelkezik, tavaly havi 54 600 dollárt (21,6 millió forintot) keresett.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.