Tarlós feladata dönteni a BKV-buszok színéről?

Utánajártam a témának, ki mit gondol erről.

Őrfi József
2012. 08. 25. 7:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Itt a blogon elsősorban építészeti és urbanisztikai témákkal foglalkozom, mégis indokoltnak érzek egy kis kitérőt. Igaz, a városi buszok színe, ha távolról is, de kapcsolódik az urbanisztikai témához, hiszen sajátos jelleggel a maga módján ez is meghatározza a városképet. A buszok színéről szóló döntés a múlt héten született, a témáról szóló íráshoz nekem az adta a végső löketet, mikor megláttam élőben egy buszon az új színt.

Forrás: BKK

Az első gondolatom az volt, hogy ilyen szín nincs. Mint ahogy nem létezik az a valószerűtlenül élénk, világossárga szín sem, amire gyakran festik házaikat az emberek, akik egyszerűen csak a régi kastélyok, villák iránti nosztalgiából szeretnének sárga házat, aztán csak ezt kapták a boltban. Addigra meg már tart a lendület, hogy legyen sárga, és elrontják a házukat. Ez a szín mesterséges úton, olcsón előállítható, fogalmam sincs, hogy milyen vegyi folyamatok eredményeként, de hogy nem természetes, az biztos. Na, ugyanez a helyzet az új buszszínnel is. Az ipari termelésben használatos színskáláról választani már önmagában nem egy nyerő húzás, márpedig a kommunikáció szerint ez történt, magától értetődő jelleggel.

Az új szín a blogok tanúsága szerint vegyes fogadtatásra talált, a kommentelők fele elfogadja a BKK érvelését arról, hogy a régi sötétkék komor volt, és ezért szeretnének fiatalosabb, új színt. Számomra még az is érthető, ha egy cég vezetésénél, ahol köztudottan billeg a pénzügyi mérleg, esztétikai eszközökkel szeretnének javítani a vállalat imidzsén. Elvégre ezt csinálja mindenki. A probléma ott van, hogy egy-egy ilyen jellegű döntésnél, azoknál a vállalkozásoknál, amelyek a piaci versenyben vesznek részt, és ezért a legkisebb hiba is komoly pénzügyi veszteséget okozhat, profi dizájnereket, művészeti végzettségű embereket kérnek fel az ilyen jellegű feladatokra.

A magyar államhoz tartozó, sok szempontból kényes helyzetben lévő céggel kapcsolatban más a helyzet. Ahogy mindenki ért a focihoz, a cég- és városvezetés is látszólag nagy lendülettel szól bele esztétikai kérdésekbe. A Totalcarnak Vitézy Dávid azt nyilatkozta, hogy a döntés a városvezetéssel mély egyetértésben született. A BKK sajtóosztálya azt mondta az Indexnek, hogy egyedül döntött a városvezetés. A Népszabadság szerint nekik György István főpolgármester-helyettes azt adta tudtukra, hogy a döntést a főpolgármester hozta meg, és ez nem is furcsa, hiszen Demszky meg az Alstom-kocsik színéről döntött, és akkor nem volt ilyen felhajtás.

Mert felhajtás, az van, a témára rákeresve látható, hogy sokan fogják a fejüket, és nem értik a dolgot.

Én meg azt nem értem, miért kell a városvezetésnek olyan témákba nyúlnia, amihez nem rendelkeznek kellő végzettséggel, ami egyszerűen nem az ő kompetenciájuk, és amivel csak támadási felületet adnak maguk ellen. Attól, hogy valaki nem ért a színekhez, még bízhatna azokban, akiknek papírjuk van arról, hogy igen. Akik – mivel ebben a társadalomban látszólag semmi szükség rájuk – drágán szerzett képzőművészeti diplomájukkal a zsebükben csúsznak egyre lejjebb, ha még nem mentek külföldre, ahol nem mélyépítő mérnökök, jogászok vagy közgazdászok, hanem festők, grafikusok, dizájnerek, formatervezők kapják a hasonló feladatokat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.