Végleg a gyalogosoké lehet a pesti alsó rakpart

Részleteket persze nem tudni, de az adottságok miatt a kevés információ is beszédes lehet.

Őrfi József
2012. 08. 27. 18:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem tudni, miért ilyen csapnivaló a BKK kommunikációja, mikor tavaly év végén tájékoztatást kértem tőlük az EU-s projektekről, akkor is hónapokat kellett várni a válaszra. Szinte olyan az egész, mintha titkolóznának, pedig normális esetben egészséges társadalmi vitáktól kellene visszhangozzon a sajtó a tervezett lépésekkel kapcsolatban. Annyit mégis lehet tudni, hogy ősszel a főváros közgyűlése elé kerülnek a tervek, amik a pesti rakpart gyalogosforgalmának fejlesztését célozzák. Talán emlékszünk rá, tavaly augusztusban, tehát egy éve bízta meg őket a főváros azzal, hogy az erre vonatkozó tanulmányterveket elkészítsék.

Jelen pillanatban annyit lehet tudni, hogy több változat is készült a pesti oldal Erzsébet híd és Margit híd közé eső alsó rakparti szakaszával kapcsolatban. A cél az, hogy valamilyen úton-módon helyet szorítsanak a gyalogosoknak a területen, hogy közvetlenül a vízparton is sétálni lehessen. Ez a tanulmány szerint vagy a forgalom teljes kizárásával, vagy sebességkorlátozással és fekvőrendőrökkel érhető el.

Az alsó rakpart az említett szakaszon elég széles, vitán felül áll, hogy lehet helyet találni. A Margit híd és a Parlament között most válogathatnak a sávok között az autósok, sőt még parkoló is van a területen. A Parlament előtt elég szűk a hely, ez a legkényesebb pont, itt mindössze a két sáv fut a víz és az országház lépcsője között. Olyan javaslat is van, ami egyirányúvá tenné az alsó rakpartot (észak felé). Ha az autós sáv a Parlament előtt fog elmenni, ez a szakasz nem lesz túl barátságos a gyalogosokkal. A Steindl Imre utca és a Markó utca magasságában a két rakpart közti felhajtókkal megoldható lenne, hogy ez a sáv a Kossuth tér megkerülésével ne lent, hanem felül haladjon. (Ez az elv egyébként a teljes szakaszon alkalmazható lenne, ha egy sávot akarnak, azt a felső rakpart fejlesztésével fent is el lehet vezetni.)

Dél felé haladva egyre több a hely, a Lánchídnál most is van egy elhanyagolt, elvileg parkosított rész. A Lánchíd és az Erzsébet híd között hajókikötők vannak, előttük parkolósáv van a közvetlen vízparton. A hajók számára – egy másik hír szerint – valahol kijjebb keresnének helyet, ami üdvözlendő elképzelés, mert nem sok bosszantóbb van annál, mikor nagy nehezen lejut az ember a Lánchíd környékén a partra, aztán nem lát semmit az előtte horgonyzó szállodahajótól.

 

Amit tudni lehet, bizakodásra ad okot. A vízpart gyalogosforgalmának fejlesztésével új köztereket nyerhetünk, amik összekapcsolhatják a belvárostól északra és délre lévő zöld szakaszokat. Így a pesti oldalon nagy lépést tehetünk a Duna menti egységes zöldfolyosó megvalósítása felé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.