A tavalyi, Madách téri pályázatról és a nyertes munkáról beszámoltunk az Égigérő hasábjain. Sajnos, ahogy a felvezetőben is írtam ma Magyarországon egy országos második helyezés, kiegészítve a közönségszavazás első helyével nem elég arra, hogy a pályázatot kiíró bármilyen szinten is komolyan vegye azt, aki ezt az eredményt eléri. Pedig meggyőződésem, hogy pályázatot kiírni nem másért érdemes, hanem éppen ezért: aki ügyes és bizonyít, az kapja a felkérést. Hiába a szakma és a közönség elismerése, a Madách téren végül más épül. Megkerestem az alkotókat, hogy bemutatkozhassanak szélesebb közönség előtt is. A velük készült beszélgetés kapcsán belepillanthatnak kicsit önök is a mai építészhallgatók gondolataiba. Akik kalauzolnak minket, és néha vissza is kérdeznek: Hertel Anna, Magyar Sára Borbála és Nguyen Duc Minh. Sári szeret többet beszélni, Anna kicsit zárkózottabb, Minh igazán céltudatosnak tűnt, de mindannyian szeretnének külföldre menni újabb tapasztalatokért.
− Hogy jött a gondolat, hogy elinduljatok a pályázaton?
− Sári: Eltérő, inkább kevés, mint több tapasztalattal a hátunk mögött, eldöntöttük, hogy hárman indulunk. Ez volt az első ilyen alkalom. A várostervezéses félévet együtt csináltuk Annával, az a terv egész jól sikerült, így jött az összefogás ötlete. Minh később csatlakozott.
− Publikus volt a pályázat? Sokan indultak rajta?
− Sári: Igen, nagyon sokan. Számomra csak tapasztalatszerzésnek indult, nem is gondoltuk, hogy másodikok leszünk. A közönségszavazásról meg nem is tudtunk, nagy öröm volt, mikor megtudtuk, hogy azon mi nyertünk.
− Szerintetek minek köszönhetitek az eredményt?
− Anna: Szerintem a lakosságnak egy látványterv alapján elég nehéz lehetett eldönteni, hogy melyik munka lehet a legjobb. Furcsa volt, hogy minden tervből kiemeltek egy képet, és az alapján kellett dönteni. Persze nagyon örültünk neki.
− Minh: Igen, ez elég nagy probléma volt. Ráadásul nem is mi választottuk ki, hogy melyik képet tegyék közre a munkáinkból, a teljes tervet biztosan nem lehetett ennyi alapján helyesen megítélni.