Steve Jobs halála után is hódít

Megjelent Steve Jobsnak, az Apple alapítójának privát részleteket is tartalmazó életrajza.

LM
2011. 10. 25. 11:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 630 oldalas mű hétfőn került az amerikai boltokba, és az előrendelések miatt már megjelenése előtt a bestsellerlisták élére jutott. Kifogytak a könyvesboltok a Steve Jobs-biográfiából Kínában is, és az Amazon kínai oldalának sikerlistáját is a kötet vezeti.

A könyv írója, Walter Isaacson Jobst briliáns gondolkodónak nevezi, aki ötleteivel jelentős befolyást gyakorolt a digitális korszakra. Ugyanakkor a tökéletességet hajszoló férfi képét rajzolja meg, aki kollégáival és barátaival szemben is sértő módon tudott fellépni.

A Simon and Schuster könyvkiadó gondozásában megjelent hivatalos életrajzi kötet megírásában Steve Jobs is közreműködött. Isaacson munkája során negyven interjút készített Jobsszal és több mint száz hozzátartozójával, barátjával, kollégájával beszélt. A könyv eredetileg novemberben került volna a boltokba, a kiadó azonban Jobs halálát követően előbbre hozta a dátumot.

Az Apple alapítója október 5-én, 56 évesen hunyt el rákban. A konszern éléről csak augusztus végén vonult vissza.

„Jobs gyakran tűnt úgy, mint aki démonokkal harcol. Tudott karizmatikus és gyakran egyenesen hipnotizáló is lenni, ugyanakkor hideg és brutális is volt” – írja Isaacson.

Hosszú sorokban álltak hétfőn a sanghaji könyvesboltok előtt Steve Jobs kínai rajongói, hogy az elsők közt vehessék kézbe az Apple-alapító biográfiáját. A könyv 21 kínai város 30 könyvesboltjában jelent meg. Egyes könyvesboltokban már pár órával a nyitás után kifogytak a készletekből.

Kínai rekord

A könyv kínai nyelvű fordítása rekordgyorsasággal, mindössze öt hét alatt készült el. A négy, 23 és 36 év közötti nem hivatásos fordítót július végén, négyszáz jelentkezőből választották ki, egy háromfordulós internetes verseny eredményei alapján.

A biográfia megjelenése után a kínai kiadó az interneten kérte a fordítás minőségéért aggódó olvasókat, hogy javítsanak, csiszoljanak a jelenlegi változaton. A finomításokat a november közepére tervezett második kiadásba foglalják majd bele – ígérte a Citic Press.

Kínában rendkívüli népszerűségnek örvendenek az Apple termékei, a kelet-ázsiai ország az Egyesült Államok után már a vállalat második legnagyobb piaca.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.