A Fiat 2800 Torpedo típusú autóból összesen tizenkét darabot gyártottak, és csak három maradt fenn belőlük. Az olasz fasiszta diktátor 1943-ban azzal a kéréssel fordult a torinói autógyárhoz, hogy olyan járművet adjanak neki, mellyel nem kell szégyenkeznie az Adolf Hitler használta Mercedesek mellett. Így született meg a Fiat egyik gyöngyszeme, az úgynevezett Elnöki 2800-as, amely a második világháború előtti utolsó Fiat-modell volt.
Az olasz sajtó jelentése szerint a zárt ajtók mögött rendezett aukció nyertese nem fedte fel kilétét, és az sem derült ki, mennyiért kelt el a Mussolini által reprezentációs célra használt autó. A 000621 alvázszámú és a háború után az MI 360275 rendszámmal törzskönyvezett gépkocsival a Fiat megmutatta, hogy fel tudja venni a versenyt a német iparral. A torinói autógyár legjobb karosszériamérnökei, a Farina–Bertone–Boneschi hármas tervezte a hathengeres, nyolcvanöt lóerős, óránként százharminc kilométeres sebességre képes autót, amely száz kilométeren tizenhét litert fogyasztott. A kívül sötétkék színű, belül fekete bőrüléses, hatszemélyes autó eredeti értéke hatvanezer líra volt.
Hasonló Fiat-autót rendelt magának II. Viktor Emánuel olasz király és XII. Pius pápa, a háború után pedig az olasz köztársasági elnök használt Fiat 2800 Torpedót.
Elkelt a diktátor autója
Magángyűjtő tulajdonába került Benito Mussolini egykori járműve.
2011. 11. 28. 10:13
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!