Fizetni kell, ha be akar hajtani a központba

Járművenként öt eurót kell fizetni a Milánó városközpontjába való behajtásért. Az új polgármester fel akarja számolni a centrum autóforgalmát.

WA
2011. 11. 09. 6:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem a szmogot kell csökkenteni, a gépjárműveket kell kitiltani – hangoztatta Giuliano Pisapia májusban megválasztott polgármester az újabb forgalomkorlátozó intézkedés bejelentésekor. Az évtizedek óta kipufogógázban fulladozó egymillió milánói helyi népszavazáson mondott igent a szmogellenes intézkedések szigorítására.

Január 16-tól drágább lesz a központba való behajtás: hétfőtől péntekig reggel fél nyolc és este fél nyolc között, ünnepnapokat kivéve. Az egykori városfalak övezte, nyolc négyzetkilométernyi „C zónában” minden autósnak ugyanannyit kell fizetni: az itt élők évi negyven darab ingyen belépőjegyet kapnak, ha viszont többször lépnek be a centrumba, alkalmanként két eurót kell fizetniük. Az áruszállító járművek az első hat hónapra kapnak kedvezményt. Ingyen csak kétkerekűek hajthatnak be, és 2012-ben még nem kell fizetniük a gázüzemű, elektromos és hibrid autóknak sem. Milánó városközpontja 2008 januárjától fizetős autósövezet, eddig a járművek környezetszennyezési besorolásuk szerint fizettek 2-10 euró közötti díjat.

A helyi sajtó adatai szerint a központban naponta 128 ezer gépjármű közlekedik, ebből 65 ezer a magánautó, de eddig 58 ezer jármű nem fizetett semmit, mivel a zöldautó kategóriába tartozott. A környezetvédők által ünnepelt Pisapia úgy nyilatkozott, évi 28 millió euró bevétellel számol és a központban való autósközlekedés 23-28 százalékos csökkentésével. Közlekedjetek busszal, villamossal és kerékpárral – szólította fel a milánóiakat Pisapia.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.