Az Aegon Magyarország szerdán arról tájékoztatott közleményben, hogy kutatást végzett 2011. szeptember 23. és október 31. között e-mail címmel rendelkező ügyfelei körében, a közel 200 ezer címzettből több mint 40 ezer válaszolt a kérdésekre. A cég megjegyezte, hogy a válaszadók – feltehetően az online kitöltés miatt – a 31-55 éves korosztályban felülreprezentáltak mind az Aegon ügyfélköréhez, mind a teljes magyar lakossághoz képest.
A felmérés eredménye szerint a válaszadók mindössze 30 százaléka rendelkezik beszéd- és adatforgalom bonyolítására is alkalmas előfizetéssel: 46 százalék csak beszéd alapú szolgáltatásra fizet elő, a kérdőívet kitöltők közel negyede (23 százaléka) pedig feltöltőkártyás készülékkel rendelkezik. A telefon felhasználásának lehetséges céljai közül a válaszadók 43 százaléka jelölte meg a beszélgetést, 30 százalékuk az SMS-t, az e-mail küldési funkciót csupán 6 százalék használja.
A kérdőívet kitöltők nem egészen negyede használ érintőképernyős mobilt, és nagyjából ugyanekkora az arányuk azoknak, akik mobilalkalmazásokat használnak a telefonjukon. A válaszadók harmada már rendszeresen internetezik a mobilja segítségével: elsősorban kereső-, és közösségi oldalak látogatására, illetve hírek olvasására használja.
Az Aegon szerint a saját telefonjuk típusáról, operációs rendszeréről meglepően keveset tudnak a felhasználók: 62 százalékuk az erre vonatkozó kérdésre nem tudott választ adni. A telefonjukat ismerők válaszai alapján ugyanakkor az operációs rendszerek között az Android 31 százalékos penetrációval vezet, míg 24 százalék a Nokia által használt Symbian rendszerű telefont üzemeltet. IPhone-ja a válaszadók 9 százalékának van, ám e típus részesedése az 55 év felettiek körében jóval magasabb.
A pénzügyi tranzakcióknál, szolgáltatásoknál egyre többször kerülnek elő a telefonok is: a válaszadók közel harmada, 32 százaléka már hajtott végre fizetési tranzakciót a készüléke segítségével. A netbank használata mobilon keresztül ugyanakkor a magyarokra még nem nagyon jellemző: mindössze 10 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy telefonja segítségével is szokta intézni banki ügyeit – olvasható a közleményben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!