Le vagyunk maradva

A magyarok kevesebb mint fele, 43 százaléka csak beszélgetésre, harmaduk már banki tranzakciókhoz is használja mobiltelefonját.

BL
2011. 11. 23. 10:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Aegon Magyarország szerdán arról tájékoztatott közleményben, hogy kutatást végzett 2011. szeptember 23. és október 31. között e-mail címmel rendelkező ügyfelei körében, a közel 200 ezer címzettből több mint 40 ezer válaszolt a kérdésekre. A cég megjegyezte, hogy a válaszadók – feltehetően az online kitöltés miatt – a 31-55 éves korosztályban felülreprezentáltak mind az Aegon ügyfélköréhez, mind a teljes magyar lakossághoz képest.

A felmérés eredménye szerint a válaszadók mindössze 30 százaléka rendelkezik beszéd- és adatforgalom bonyolítására is alkalmas előfizetéssel: 46 százalék csak beszéd alapú szolgáltatásra fizet elő, a kérdőívet kitöltők közel negyede (23 százaléka) pedig feltöltőkártyás készülékkel rendelkezik. A telefon felhasználásának lehetséges céljai közül a válaszadók 43 százaléka jelölte meg a beszélgetést, 30 százalékuk az SMS-t, az e-mail küldési funkciót csupán 6 százalék használja.

A kérdőívet kitöltők nem egészen negyede használ érintőképernyős mobilt, és nagyjából ugyanekkora az arányuk azoknak, akik mobilalkalmazásokat használnak a telefonjukon. A válaszadók harmada már rendszeresen internetezik a mobilja segítségével: elsősorban kereső-, és közösségi oldalak látogatására, illetve hírek olvasására használja.

Az Aegon szerint a saját telefonjuk típusáról, operációs rendszeréről meglepően keveset tudnak a felhasználók: 62 százalékuk az erre vonatkozó kérdésre nem tudott választ adni. A telefonjukat ismerők válaszai alapján ugyanakkor az operációs rendszerek között az Android 31 százalékos penetrációval vezet, míg 24 százalék a Nokia által használt Symbian rendszerű telefont üzemeltet. IPhone-ja a válaszadók 9 százalékának van, ám e típus részesedése az 55 év felettiek körében jóval magasabb.

A pénzügyi tranzakcióknál, szolgáltatásoknál egyre többször kerülnek elő a telefonok is: a válaszadók közel harmada, 32 százaléka már hajtott végre fizetési tranzakciót a készüléke segítségével. A netbank használata mobilon keresztül ugyanakkor a magyarokra még nem nagyon jellemző: mindössze 10 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy telefonja segítségével is szokta intézni banki ügyeit – olvasható a közleményben.

A mobiltelefonok kihasználtságát tekintve a nemzetközi összehasonlításban nem áll túl jól a magyar piac. A 85,3 százalékos felnőtt lakosságra vetített mobilpenetráció alapján a kelet-európai mezőny második felében van Magyarország, és az okostelefonok 13 százalékos aránya is csak a középmezőnyhöz elég a régióban.

Az amerikai piachoz képest pedig igen komoly a lemaradás: ott a fogyasztók 43 százaléka már okostelefont használ, és e készülékek aránya egyetlen negyedév alatt 5 százalékponttal emelkedett. Emellett az amerikaiak háromnegyede e-mailezésre is használja a mobilját, és bő harmaduk már keres a mobiljára érkező reklámok alapján termékinformációt – derül ki a felmérésből.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.