A szuperszonikus utasszállító repülőgépeket 2003-ban vonta ki a forgalomból a típust üzemeltető két cég, a British Airways és az Air France, gazdaságossági okokra hivatkozva.
A futurisztikus külsejű, deltaszárnyú gépek három és fél óra alatt repítették Londonból New Yorkba a hangsebesség kétszeresével mindazokat, akik ezért az élményért hajlandók voltak tízezer fontot – több mint 3,5 millió forintot – kifizetni. A 18 kilométeres repülési magasságból már jól kivehető volt a földfelszín görbülete, és a világűr mélykék sötétje is felsejlett. A nem mindennapi látványt pezsgő és első osztályú éttermi menü egészítette ki.
Az Air France egyik Concorde-jának 2000-ben bekövetkezett, 113 emberéletet kioltó katasztrófája, valamint a 2001. szeptember 11-i amerikai merényletsorozat azonban megpecsételte a legendás repülőgép sorsát. A típus egyes példányait múzeumokban, repülőterek kiállítási csarnokká átalakított hangárjaiban lehet megtekinteni – más Concorde-ok pedig darabjaikban jutnak el a rajongókhoz. Ennek eddigi legfeltűnőbb példája az a Rolls-Royce Olympus hajtómű, amelyet brit tulajdonosa hirdetett meg az eBay internetes árverési portálon, 1,5 millió fontos –- 440 millió forintos – induló áron.
Az 54 éves Tim Parker a Mail on Sunday című vasárnapi brit lap szerint teljesen működőképes Concorde-hajtóművet kínál megvételre, 17 oldalas gyári kezelési utasítással és a British Airwaystől származó eredetiségigazolással együtt. Az információtechnológiai tanácsadóként tevékenykedő eladó – aki korábban a BA alkalmazottjaként dolgozott a londoni Heathrow repülőtéren – elmondta: a motort még 2004-ben, a British Airways gyűjtőknek meghirdetett, jótékonysági célú kiárusításán vette. Eredetileg azzal a szándékkal ment el az aukcióra, hogy vesz néhány Concorde-emléktárgyat – evőeszközkészletet, tollakat, egyéb csecsebecsét –, de végül egy komplett Concorde-hajtómű tulajdonosaként távozott.
Parker nem árulta el, hogy mennyiért vette a Rolls-Royce-motort, azt azonban felfedte: amikor hazafelé tartott az aukcióról, csak arra tudott gondolni, hogy felesége mit fog szólni. „Valahogy el kellett mondanom a nejemnek, hogy az Audi helyett, amit neki ígértem, egy Rolls-Royce-t vettem, de Concorde-motor formájában.” Mrs. Parker reakciójáról a Mail on Sunday cikkében nem esik szó, de az kiderül, hogy a férj valóságos Concorde-megszállott, gyűjteményében ugyanis több Concorde-ülés, egy külső sebességmérő berendezés és egy hajtóműkompresszor is van. A kollekció fő darabját, a motort azonban most eladásra hirdette meg, abban a reményben, hogy a hajtómű egy magánmúzeumba kerül, vagy más módon lesz megtekinthető az érdeklődők számára.
A szerencsés vevőnek elsőként 35 ezer fontot kell letétbe helyeznie, majd magának kell megszerveznie az 5,5 méter hosszú, 3,5 tonnás Concorde-motor elszállítását abból a zárt raktárból, ahol Parker eddig őrizte. Az érdeklődők kedd délutánig tehetnek vételi ajánlatot, utána a licit lezárul.
Parker közölte: egyetlen feltétele az, hogy a vevő soha ne használja repülésre az egyébként teljesen üzemképes Concorde-motort.