Igyekeznek minél több embert bedobni a metrószerelvényekbe

A tokiói metrótól kölcsönzött módszert januártól alkalmazzák Milánóban.

BL
2011. 12. 29. 11:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Addig utazzatok a metrón, amíg össze nem nyomnak! – adta hírül a milánói sajtó a közlekedési újdonságot. Az egyes számmal jelölt és a városközponton áthaladó metróvonal öt állomásán kísérleti jelleggel alkalmazzák a „bedobóembereket”. Olaszul ezt a nevet kapta az az összesen harminc ellenőr, akinek feladata a reggeli és délutáni csúcsforgalomban a „közlekedési káosz enyhítése az utasok minél gyorsabb le- és felszállásának segítésével” – közölte a milánói közlekedési vállalat (ATM).

Az olasz nyomóemberek nem viselnek fehér kesztyűt, mint japán kollégáik, de munkájuk pontosan ugyanaz lesz. Reggel nyolc és tíz óra között, valamint délután fél öttől hét óráig tuszkolják be az utasokat a metrókocsikba. Munkába állításukat az indokolta, hogy az új évtől a gépjárműveknek fizetős lesz a városközpontba való behajtás, és ezért a metróval utazók számának jelentős növekedése várható. Az ATM sűrűbbé teszi a járatokat, de ha az utasok nem igyekeznek a le- és felszállással és nem nyomulnak be elegen a kocsikba, túl nagy lesz a tömeg a peronokon. Ezen fognak a nyomóemberek segíteni.

Az 1964-től működő milánói metrónak most épül a negyedik és ötödik vonala. A metróhálózat 75 kilométer hosszú, 88 állomással, napi félmillió utassal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.