Louis Vuitton-, Gucci-, Dior-, Ralph Lauren-butikok és a Galeries Lafayette áruháza is megtalálható az új üzletközpontban. Az Atlanti-óceán partján álló futurisztikus épület a 8,5 millió szegénynek otthont adó ország ellentéteinek jelképe; a 32 milliós lélekszámú Marokkó az ENSZ fejlettségi listáján szereplő 186 ország között a 130., de nyaranta gyakran koncerteznek ott olyan sztárok, mint Shakira és Kanye West.
A Közel-Kelet és Észak-Afrika országai között Marokkóban az egyik legmagasabb az írástudatlansági és munkanélküliségi ráta és a legmagasabbak a jövedelemkülönbségek az úgynevezett Gini-együttható, a szóródási típusú jövedelemegyenlőtlenségi mutató szerint. Az üzletközpontban vezető szerepet szánnak az idegenforgalomnak – mondta el Dzsenan Langhar, a létesítmény főtitkára, aki arra számít, hogy az évi becsült 12 millió látogató 20 százaléka külföldről érkezik majd.
Nadzsib Akebi közgazdász szerint a marokkói bevásárlóközpont egyfajta dubai típusú beruházás a Földközi-tenger nyugati medencéjében – olyan, amellyel Afrikából és Európából próbálják meg odavonzani a fogyasztókat a helyi gyenge kereslet pótlására. Az üzletközpont felépítéséről a 2000-es évek közepén döntöttek, építését fele részt a szaúdi ad-Dzsedaje konszern finanszírozta.

Erre nagyon ráfázhat Magyar Péter, újabb ügyekben jelentették fel