A súlyos gömbök nem sokkal vannak magasabban a vonatok tetejénél, és az azokon „szörfözőket” ki-, le- vagy agyonüthetik. A fájdalmasnak és halálosan balesetveszélyesnek tűnő újításra azután fanyalodott az indonéz vasút, hogy jó pár más megoldással kudarcot vallott, ugyanakkor szeretne véget vetni annak, hogy évente többtucatnyi „tetőző” haljon meg vonatbalesetben.
Korábban volt, hogy befújták vörös festékkel a tetőn utazókat, kutyákkal kergették le őket, szögesdróttal vonták be a kocsik tetejét – hiába. A hatóság még muszlim papok segítségét is kérte, beszéljenek a vakmerő vonatozók lelkére, hogy azok felhagyjanak utazási szokásukkal, de ez se vezetett eredményre, ami amúgy nem nagy csoda, mivel a szerelvények belseje heringeket lepipálón zsúfolt, bennük utazni még a tetőnél is kényelmetlenebb, ráadásul rendkívül izzasztó, míg a vonat „emeletén” biztos a léghűtés.
A „lengőtekék” felfüggesztése kedden kezdődött Jakarta vasútállomásainál. Több száz betongolyót lógatnak be a pályákra. Ha a vonatozás „felső tízezrének” elveszik a kedvét a tetőzéstől, akkor begolyóznak minden fontos vonalat – adta hírül a The Daily Telegraph című lap.
Betongolyók üldözik le az utasokat a tetőről
Lengőtekeszerű újítást próbál ki az indonéz államvasút a vonattetőn utazni vágyók elijesztésére: sárgadinnyényi betongolyókat lógat be a pályára.
2012. 01. 17. 14:30
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!