Alig több mint féléves működés után elégedettek vagyunk az eredménnyel – mondta a prelátus, aki szerint a látogatók átlagosan két percet töltenek az egyházi információs portálon, vagyis nem véletlenül tévednek oda, hanem tudatosan keresik fel a honlapot, és elidőznek az írások között.
A 2011 júniusában indított News.va jelenleg angolul, spanyolul és olaszul érhető el, de napokon belül beindul francia, egy hónapon belül pedig portugál változata is.
A legtöbben (27 százalék) az Egyesült Államokból klikkelnek a vatikáni hírportálra, őket az olaszok, a németek és a spanyolok követik. A klikkelők 47 százaléka visszatérő látogató.
Az oldalon a Szentszék hivatalos és történelmi dokumentumain kívüli elérhető az öt fő vatikáni médium – az Osservatore Romano című napilap, a vatikáni rádió, a vatikáni televízió, valamint a két sajtóügynökség, a Vatican Information Service és a Fides – tartalma is.
A vatikáni portálhoz legtöbben a közösségi portálokon keresztül jutnak el: a látogatók 65 százaléka a Facebookról, 30 százaléka a Twitterről klikkel át.
A prelátus megemlítette, hogy a katolikus egyház berkein belül is egyre népszerűbb a rövid üzenetek továbbítására szolgáló Twitter mikroblog-szolgáltatás.
A katolikus egyház „Twitter-sztárja” Gainfranco Ravasi bíboros, a pápai kulturális tanács ötletgazdag elnöke, akinek megnyilvánulásait 8700-an követik a közösségi portálon, míg Angelo Scola bíborosnak, milánói érseknek 3000 követője van a Twitteren.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!