A Kádár-rendszerben a közlekedési tárca két esetben (1968, 1972) is elvi építési engedélyt adott egy badacsonyi libegő megépítésére. Az elképzelések szerint az egyköteles pályán négyüléses kocsik közlekedtek volna. Az induló állomást nem a Balaton partjára, hanem a vasútvonal mellé tervezték. A középső állomás a Kisfaludy-ház környékére, a végállomás pedig a hegy tetejére került volna.
A rendelkezésre álló források sajnos nem adnak arra választ, miért gondolta a GYSEV, hogy forgalmi területétől távol, a Balaton partján beszáll a libegőbizniszbe. A papírokban mindössze annyi szerepel: „a kötélpálya építésének célja az idegenforgalom emelése és az új közlekedési rendszer műszaki kérdéseinek tanulmányozása”. A libegőépítés terve 1973-ban a süllyesztőbe került.
A badacsonytomaji önkormányzat érdeklődésünkre elmondta, hogy valóban létezett ilyen terv, amely feledésbe merült. A település anyagi helyzete miatt egyelőre nem is terveznek hasonlót, de az illetékes nemzeti park vélhetően nem is járulna hozzá egy hasonló beruházáshoz.
Libegővel a Badacsonyra?
Kétszer is kiadtak építési engedélyt egy badacsonyi libegőre, de a terv mostanra a történelem részévé vált.
2012. 01. 15. 6:30
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!