A Kádár-rendszerben a közlekedési tárca két esetben (1968, 1972) is elvi építési engedélyt adott egy badacsonyi libegő megépítésére. Az elképzelések szerint az egyköteles pályán négyüléses kocsik közlekedtek volna. Az induló állomást nem a Balaton partjára, hanem a vasútvonal mellé tervezték. A középső állomás a Kisfaludy-ház környékére, a végállomás pedig a hegy tetejére került volna.
A rendelkezésre álló források sajnos nem adnak arra választ, miért gondolta a GYSEV, hogy forgalmi területétől távol, a Balaton partján beszáll a libegőbizniszbe. A papírokban mindössze annyi szerepel: „a kötélpálya építésének célja az idegenforgalom emelése és az új közlekedési rendszer műszaki kérdéseinek tanulmányozása”. A libegőépítés terve 1973-ban a süllyesztőbe került.
A badacsonytomaji önkormányzat érdeklődésünkre elmondta, hogy valóban létezett ilyen terv, amely feledésbe merült. A település anyagi helyzete miatt egyelőre nem is terveznek hasonlót, de az illetékes nemzeti park vélhetően nem is járulna hozzá egy hasonló beruházáshoz.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség