Libegővel a Badacsonyra?

Kétszer is kiadtak építési engedélyt egy badacsonyi libegőre, de a terv mostanra a történelem részévé vált.

Kovács András
2012. 01. 15. 6:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Kádár-rendszerben a közlekedési tárca két esetben (1968, 1972) is elvi építési engedélyt adott egy badacsonyi libegő megépítésére. Az elképzelések szerint az egyköteles pályán négyüléses kocsik közlekedtek volna. Az induló állomást nem a Balaton partjára, hanem a vasútvonal mellé tervezték. A középső állomás a Kisfaludy-ház környékére, a végállomás pedig a hegy tetejére került volna.

A rendelkezésre álló források sajnos nem adnak arra választ, miért gondolta a GYSEV, hogy forgalmi területétől távol, a Balaton partján beszáll a libegőbizniszbe. A papírokban mindössze annyi szerepel: „a kötélpálya építésének célja az idegenforgalom emelése és az új közlekedési rendszer műszaki kérdéseinek tanulmányozása”. A libegőépítés terve 1973-ban a süllyesztőbe került.

A badacsonytomaji önkormányzat érdeklődésünkre elmondta, hogy valóban létezett ilyen terv, amely feledésbe merült. A település anyagi helyzete miatt egyelőre nem is terveznek hasonlót, de az illetékes nemzeti park vélhetően nem is járulna hozzá egy hasonló beruházáshoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.