Vilmos herceg polgári származású felesége – aki a tavaly áprilisi, világraszóló esküvő óta a Katalin cambridge-i hercegnő megszólításra tarthat igényt – minden nyilvános megjelenésével újabb és újabb divathullámot indít el, öltözetét, sminkjét, hajviseletét napokig elemzik divatszakértők a brit lapok celebrovataiban – és a hercegnő mindig a legkiválóbb értékeléseket kapja.
Ezzel igencsak jól járnak a brit divatboltok is: kiskereskedelmi szakértők kimutatása szerint a brit hölgyek évente átlagosan 250 fontot (95 ezer forintot) áldoznak csak arra, hogy úgy nézzenek ki, mint Vilmos herceg 30 éves neje. A The Sun – a legnagyobb brit bulvárlap – által közölt adatok szerint például 300 százalékkal ugrott meg a hercegnő jegygyűrűjéhez hasonló utánzatok kereslete.
Vilmos 2010 novemberében néhai édesanyja, az 1997-ben elhunyt Diana hercegnő jegygyűrűjével jegyezte el kedvesét. Vilmos herceg édesapja, Károly trónörökös is ugyanezzel az akkor 28 ezer fontba kerülő gyűrűvel jegyezte el 1981-ben a húszesztendős Dianát.
Az apró gyémántokkal kirakott, zafírkővel díszített, 18 karátos aranygyűrű mai piaci értéke meghaladja a 200 ezer fontot (75 millió forint), ám eszmei értékét – tekintettel előtörténetére – szakértők 32 millió fontra (több mint tízmilliárd forintra) taksálják. Az utánzatok ára természetesen meg sem közelíti ezt; kiviteltől függően 35 és 199 font között kaphatók a gyűrű másolatai.
A hercegnő öltözetéhez hasonlító ruhák forgalma 500 százalékkal, az általa viselt cipők utánzatainak értékesítése 100 százalékkal szökött fel, és a fodrászatok arról számolnak be, hogy Katalin nyilvános megjelenései után rengeteg fiatal leány rendeli meg az éppen aktuális hercegnői frizurát.
A The Sun által megszólaltatott kereskedelmi elemzők szerint az összgazdasági szinten számolt egymilliárd fontos éves bevételi többlet is „óvatos becslés”.