A The New York Times című amerikai lap leplezte le a trükköt. Mint kiderült, az eredeti fotót még 2008-ban vette egy brazil reklámügynökség. Azon a képen a kövér férfinak megvan az összes végtagja, a kampányban viszont hiányzik a jobb lába, azt sugallva, hogy cukorbetegsége miatt térd alatt amputálni kellett.
John Kelly, New York egészségügyi hivatalának szóvivője közölte, hogy van, amikor valódi betegeket szerepeltetnek közérdekű reklámjaikban, de van, hogy színészeket. Hozzátette, hogy leállhatnak a színészek alkalmazásával, ha ugyanígy tesznek az egészségre ártalmas italok és étkek gyártói.
Utóbbiak természetesen ellenzik, hogy a nagyváros lebeszéljen bárkit is a cukros üdítőkről, gyorsételekről, és felháborodásuknak adtak hangot a fotós lábtrükk miatt, torzítással és elrettentési taktikával vádolva a kampány kiötlőit.
Mindeközben a legfrissebb adatok szerint az utóbbi másfél évtizedben a felére csökkent az Egyesült Államokban a cukorbaj miatt végrehajtott végtagamputálások száma.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!