Az IKEA Foundation a világ több mint 300 IKEA áruházában, 2011. november 1. és december 23. között eladott 12,4 millió darab puha játékfigura, gyerekkönyv és gyerekétel árából egyenként 1-1 eurót ajánlott fel jótékony célra. Így az IKEA vásárlói és munkatársai 12,4 millió euróval járultak hozzá az UNICEF és a Save the Children szervezetek projektjeihez, amelyek célja a gyermekek minőségi oktatáshoz való jogának biztosítása.
A két magyarországi IKEA áruház vásárlóinak hozzájárulása világszinten is az élvonalba tartozik, mivel meghaladta a 37 millió forintot – közölte a kampány kommunikációjával foglalkozó cég szerdán az MTI-vel. Az akció 2003-as indulása óta, az évente megrendezett kampányokban 47,5 millió euró gyűlt össze. Ezzel az összeggel 8 millió gyermeken tudtak segíteni csaknem 40 országban.
Az adománynak köszönhetően az UNICEF és a Save the Children 18 oktatási projektet indíthat el 16 országban. Az UNICEF az adomány rá eső részét a hét országban zajló School for Africa projektre, valamint két oroszországi és kínai programjára fordítja. A Save the Children az adomány összegét Ázsiában (Banglades, Kambodzsa, Kína, Indonézia, Mianmar, Fülöp-szigetek) és Kelet-Európában (Litvánia és Románia) élő, a társadalom perifériájára szorult csoportok gyermekeinek oktatástámogatására használja.
Az adomány egy részét az UNICEF és a Save the Children tanárok továbbképzésére, gyermekbarát oktatási technikák megismertetésére, tanszerek (ceruzák, könyvek, táskák) beszerzésére, iskolák újjáépítésére, a megfelelő vízellátás és illemhelyek megteremtésére, valamint nagyobb iskolalátogatási arány biztosítására fordítják.

Ezzel a technikával bújtatják Magyar Pétert a mentelmi jog mögé