A portál szerint a délkelet-ázsiai szigetország egyben a harmadik legnagyobb Facebook-felhasználónak számít, ahol a 240 milliós lakosságból mintegy 40 millióan vannak jelen a szóban forgó közösségi portálon. A Socialbaker közösségi médiafigyelő hírportál tavalyi felmérése szerint azonban Indonézia az Egyesült Államok után a második helyen áll ebből a szempontból.
Az indonéz Facebook- és Twitter-felhasználók a tisztességtelen kormányzati tisztségviselőket zavarba ejtve számos visszaélés ellen felemelték szavukat az interneten, valamint segítettek a vállalkozásoknak termékeik értékesítésében. Jó példa erre a mostantól Facebookról is elérhető, Angry Birds című népszerű számítógépes játék, amelynek indulását a világhálón a Rovio vállalat Jakartában jelentette be. Henri Holm, a vállalat ázsiai alelnöke hangsúlyozta: Jakarta a közösségi média fővárosaként a legjobb helyszínválasztás volt erre.
A GlobalWebIndex tavalyi felmérése szerint a 17 500 szigetből álló Indonéziában az internetfelhasználók közel nyolcvan százaléka használja a közösségi felületeket; a Fülöp-szigeteken 79 százalék, Malajziában 73 százalék, jóval megelőzve az Egyesült Államokat (55 százalék) és Nagy-Britanniát (48 százalék).

Tuja a kertekben: miért száradnak ki, és meg lehet-e őket menteni?