Indonézia a harmadik legnagyobb social media nagyhatalom

Indonéziában használják legnagyobb arányban a Twittert és a Facebookot világszerte.

tt
2012. 02. 17. 13:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A portál szerint a délkelet-ázsiai szigetország egyben a harmadik legnagyobb Facebook-felhasználónak számít, ahol a 240 milliós lakosságból mintegy 40 millióan vannak jelen a szóban forgó közösségi portálon. A Socialbaker közösségi médiafigyelő hírportál tavalyi felmérése szerint azonban Indonézia az Egyesült Államok után a második helyen áll ebből a szempontból.

Az indonéz Facebook- és Twitter-felhasználók a tisztességtelen kormányzati tisztségviselőket zavarba ejtve számos visszaélés ellen felemelték szavukat az interneten, valamint segítettek a vállalkozásoknak termékeik értékesítésében. Jó példa erre a mostantól Facebookról is elérhető, Angry Birds című népszerű számítógépes játék, amelynek indulását a világhálón a Rovio vállalat Jakartában jelentette be. Henri Holm, a vállalat ázsiai alelnöke hangsúlyozta: Jakarta a közösségi média fővárosaként a legjobb helyszínválasztás volt erre.

A GlobalWebIndex tavalyi felmérése szerint a 17 500 szigetből álló Indonéziában az internetfelhasználók közel nyolcvan százaléka használja a közösségi felületeket; a Fülöp-szigeteken 79 százalék, Malajziában 73 százalék, jóval megelőzve az Egyesült Államokat (55 százalék) és Nagy-Britanniát (48 százalék).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.