„Alapvető fontosságú, hogy megelőzzük a dohányzás kipróbálásának kísértését a fiataloknál, hiszen tíz felnőtt dohányosból nyolc 19 éves kora előtt kezdte” – olvasható a szervezet közleményében.
A Cancer Research UK felhívással fordul a brit kormányhoz, hogy a dohánytermékek teljesen sima csomagolásban, márkamegjelölés nélkül kerüljenek piacra.
Az adatok abból a tanulmányból származnak, amely 2009-ben és 2010-ben mérte fel az emberek dohányzási szokásait. 2010-ben például a 13 évesek három százaléka rendszeresen dohányzott, két százaléka alkalmanként, és négy százalékuk mondta, hogy már kipróbálta a cigarettázást.
A szervezet emlékeztetett arra, a hosszú távú dohányosok fele a dohányzással összefüggő ok miatt fog meghalni, Nagy-Britanniában évente ez körülbelül 100 ezer ember halálát jelenti.