Vége a falatnyi brazil bikinik korszakának?

Leáldozóban van az icipici brazil bikinik csillaga, ugyanis egyre több helyi fürdőruhamárka kezdi elfogadni a brazil társadalom növekvő derékbőségének a tényét.

LM
2012. 02. 04. 11:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világszerte neves szupermodelleket és tenyérnyi fürdőruháikat exportáló ország túlsúlyos nőtagjainak eddig nem sok lehetőségük volt, ha a bikinit akart választani maguknak: többségük túlméretezett trikóban és biciklis sortban vágott neki a forró tengerparti homoknak.

„Őszintén szólva a probléma túlmegy a fürdőruhákon. Brazíliában eddig úgy állt a helyzet, hogy ha már egy kicsit is kerekebb voltál a kelleténél, akkor a méretednek megfelelő ruha felkutatása valódi kihívást jelentett” – mondta Clarice Rebelatto ruhatervező. Ezt a problémát igyekezett orvosolni a 2010-ben indított Lehona nevű márka, amely kifejezetten a nagyméretű bikinikre specializálódott.

Anyagmennyiség

A cég összesen 14 fazont kínál vásárlóinak. A nagyjából 75 dollárba – mintegy 17 ezer forintba – kerülő pluszméretes fürdőruhák szinte csak az anyagmennyiség tekintetében térnek el apró társaiktól: a pántokat ugyanúgy zsinegek alkotják, és bár a fenékrész jóval többet takar a hagyományos „fogselyem” fazonnál, mégis jóval többet enged a tekintetnek, mint a szokásos amerikai szabásvonal.

A hagyományos brazil bikiniket kínáló Acqua Rosa a maga részéről 2008-ban bővítette ki kínálatát a nagyobb méretű fürdőruhákkal, amelyek mára a teljes bevétel több mint hetven százalékát teszik ki.

Éhínség

Az ország egyes, hatalmas kiterjedésű területeit évszázadokon át sújtotta éhínség. A helyi statisztikai hivatal szerint 1970-ben a szegénység sújtotta, ritkán lakott északkeleti régióban élő népesség nagyjából tíz százaléka a normálisnál kisebb súlyú volt. A gazdasági fejlődés azonban nem csupán több tíz millió brazilt mentett ki a nyomorból és segített át az egyre terebélyesedő középosztályba az elmúlt évtizedben, de a nemzet egykori karcsú testalkatát is jelentősen átszabta.

Túlsúly

A statisztikai intézet 2010-es tanulmánya szerint a felnőtt brazil nők 48 százaléka, míg a férfiak ötven százaléka küzd túlsúllyal. 1985-ben ezek az arányok még 29, illetve 18 százalékon álltak. Elemzők szerint főleg a táplálkozásban bekövetkezett változások tehetnek a brazil társadalom egyre szélesedő derékbőségéről: a rizs, a bab és a zöldségek helyét mára átvették a chipsek, a feldolgozott húsok és a cukros üdítőitalok.

Ülő életforma

Az ország elitje megszállottan látogatja a konditermeket – és a kozmetikai sebészeti beavatkozások tekintetében is élen járnak a világban –, ám az egykor szegény és kétkezi munkát végző réteg nagy része ma már egyre inkább ülő életmódot folytat. Egy 2008-as tanulmány szerint a brazil kamaszok és felnőttek alig tíz százaléka mozog rendszeresen.

A változás szele persze nem mindenkit érintett meg. A legfelkapottabb fürdőruhamárkák egy része mintha továbbra sem akarna tudomást venni a növekvő méretekről. „Néhány cég egyszerűen nem akarja, hogy a duci nőkkel hozzák összefüggésbe, ezért továbbra is csak a vékony, gazdag és sikkes nőket célozza meg” – fejtette ki a Lehona egyik munkatársa.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.