A felmérést 3. osztályos általános iskolások körében végezték, az egyik osztályban zene bevonásával folyt az oktatás – tapsoltatták, énekeltették a gyerekeket – , a másikban „hagyományos” csendben. A 67 gyerek eltérő számtanoktatása hat héten át tartott, utána levizsgáztatták őket a törtekből, és a muzikális osztály 50 százalékkal jobban teljesített.
A zenei matematikaoktatási módszert Susan Courey dolgozta ki, a San Franciscó-i Egyetem oktatásfejlesztője, aki munkájába bevont zenetanárt is. A metódus kimunkálásához a Kodály-módszert vették alapul – adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap.
A Kodály-módszerrel jobban megy a matek
Zenére sokkal jobban megy a számtantanulás, akár 50 százalékkal is javíthatja a vizsgán a diákok teljesítményét – erre jutottak a San Franciscó-i Állami Egyetem kutatói.
2012. 03. 23. 8:40
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!