A bemutatót a lengyel államvasutak egyik leányvállalata (PKP Cargo) szervezi. A cég a világ egyetlen működő, 105 éves gőzmozdonygépházát üzemelteti, amely 2004 tavasza óta nap mint nap menetrendszerinti „retrojáratokat” is indít.
Piotr Apanowicz, a PKP Cargo szóvivője szerint a parádé egyik sztárja a Szép Helénának becézett Pm36-os mozdony, az első lengyel mozdonygyár leggyorsabb gépe, amely 1937-ben készült, és azonnal ezüstérmet is szerzett a párizsi világkiállításon. De bemutatják a százéves Ol 12-est, a legöregebb működő mozdonyt is. Az egynapos fesztiválon az érdeklődők betekinthetnek a műemlék gépházba is, amelyben összesen csaknem harminc mozdony található, köztük olyan különlegességek is, mint a 1883-ban gyártott hókotró, illetve a csaknem húsz évvel fiatalabb tűz nélküli gőzmozdony.
A rendezvény záróakkordja egy fény- és pirotechnikai effektusokkal fűszerezett akrobatikai és táncbemutató lesz a méltóságteljes, gőzt fújó mozdonyok részvételével. A wolsztyni gépház legnagyobb, 2007-es jubileumi parádéján csaknem húszezer néző vett részt. A külföldi vendégek közt az akkor kilencvenéves magyar 109.109-es gőzmozdony is szerepelt, majd ugyanabban az évben a legrégebbi lengyel konstrukciót, az Ok22-31-es mozdonyt a budapesti gőzmozdonyversenyen is bemutatták.

Ezek az árulkodó jelek mutatják, hogy Magyar Pétert nagyon érzékeny pontján érinti a bennfentes kereskedés ügye