A vizsgálatból kiderült, hogy a Harry Potter-filmek kreatívabbá tehetik a gyerekeket – ismertette a SienceDaily.com tudományos portál a kutatók megállapítását. A tanulmány arra keresett választ, hogy van-e kapcsolat a mágikus gondolkodás és a kreativitás között a 4–6 éves gyerekeknél.
A kis léptékű, 52 iskolai előkészítős gyereket vizsgáló kutatásban két csoportra osztották a résztvevőket. A kicsiknek két 15 perces részletet vetítettek le a Harry Potter és a bölcsek köve című filmből. A kísérlet azt mutatta, hogy azok a gyerekek, akik mágikus részleteket láttak, azt követően mindhárom vizsgált területen egyértelműen jobban teljesítettek, mint a másik csoport tagjai, akiknek filmrészleteiben nem volt semmi varázslattal kapcsolatos tartalom.
A vetítések után arra kérték a gyerekeket, hogy képzeljék magukat nyuszinak vagy sofőrnek. Olyan feladatot is kaptak, hogy különböző módon helyezzenek el műanyag poharakat egy ládában, és találjanak ki alternatív felhasználási módot a pohárnak.
A mágikus gondolkodás lehetővé teszi, hogy a gyerekek fantasztikus képzeletbeli világot alkossanak, és ennek megfelelően sokszínűbben lássák a világot – fogalmaztak a kutatók. Mint kiemelték: a kutatás eredményei arra utalnak, hogy a varázslatról szóló könyvek és videók növelhetik a gyerekek képzelőerejét és kreatívabb gondolkodásra taníthatják őket. Végeredményben ahelyett, hogy csak szórakoztatásra használnák, „a mágikus gondolkodást úgy is fel lehet fogni, mint alternatív forrást a gyerekek képzeletének és eltérő gondolkodásának fejlesztésére” – jelentették ki a szakemberek.
A „mágikus” gondolkodású gyerekek hisznek a természetfeletti dolgokban, mint hogy az állatok képesek emberi nyelven beszélni vagy a boszorkányok seprűnyélen lovagolni. Ebbe beleillik egy alternatív világ megteremtésének képessége is. A tudósok szerint a 4–6 évesek zöme így gondolkodik a mindennapjaiban.

Drogdílereket kapcsoltak le Bács-Kiskun Vármegyében – hazáig követték őket a rendőrök