Negyvenöt százalékuk az e-könyvet szereti az ágyban

A felnőtt amerikai olvasók ötöde olvasott el tavaly legalább egy elektronikus könyvet – derült ki egy amerikai közvélemény-kutató intézet felméréséből.

NT
2012. 04. 05. 10:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Pew Research Center jelentése szerint a közel két évvel ezelőtti állapothoz képest jelentősen változtak az olvasói szokások, és ma már négyszer annyian olvasnak e-könyvet, mint korábban: ők teszik ki az összes olvasó 15 százalékát.

A februárban végzett felmérés kimutatta azt is, hogy a 18 éven felüli amerikaiak 21 százaléka olvasott el legalább egy e-könyvet az előző 12 hónapban. A kutatásból kiderült, hogy az e-könyvet olvasók 88 százaléka ugyanakkor nyomtatott könyvet is olvasott. A megkérdezettek 45 százaléka az e-könyvet részesíti előnyben az ágyban, míg 43 százalék megmarad a nyomtatott formánál.

„Az emberek könyvekhez való viszonya a kultúra központi eleme. Amikor tehát ez a viszony átalakulóban van, mint most, az figyelemre méltó esemény” – jelentette ki Lee Raine, a felmérést végző Pew Internet Project vezetője.
„Az e-könyv ágazat bevétele a 2008-as 78 millió dolláros eladásról 2011-re 1,7 milliárd dollárra szökött fel” – közölte Albert Greco, a Fordham Egyetem szakértője, aki úgy becsülte, hogy idén az e-könyvbolt már 3,55 millió dollárnyi bevétellel számolhat.

Egyes jóslatok szerint 2016-ra az amerikaiak negyedének lesz e-könyv-olvasója. Az e-könyvet olvasókra jellemző, hogy ötven éven aluliak, felsőfokú végzettségűek, és olyan háztartásban élnek, amelynek éves bevétele több mint 50 ezer dollár – állapította meg a felmérés, amely közel háromezer amerikaival készült interjú alapján született.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.