A Clean Rio (Takarítsuk ki Riót) elnevezésű kezdeményezés indításaként mintegy ötven munkás látott hozzá a festői szépségű Guanabara-öböl látképét elcsúfító hatalmas falragaszok leszaggatásához, hogy a 2014-es labdarúgó-világbajnokságra, valamint a 2016-os nyári olimpiára érkező látogatók már mindenfajta figyelemelterelés nélkül élvezhessék a smaragdzöld esőerdők és a szikrázóan fehér, homokos tengerpart látványát.
Az Eduard Paes polgármester utasítására elindított kampány elsőként a belvárost, valamint Rio gazdag déli övezetét tisztítja meg az óriásplakátoktól, az épületekre felragasztott reklámoktól, illetve az egyéb felületekre kihelyezett illegális hirdetésektől. Ezt követően a város egészét megszabadítják a nem kívánatos falragaszoktól. „A kezdeményezésnek köszönhetően jelentősen csökkeni fog a vizuális környezetszennyezés mértéke egy olyan városban, amely elsősorban természeti és építészeti szépségeinek köszönheti hírnevét” – mutatott rá a városi tanács közleménye. A helyi sajtó szerint legkevesebb 300 hirdetést fognak eltávolítani a kültéri nagytakarítás során.
A bankokat, éttermeket, bevásárlóközpontokat és üzleteket népszerűsítő jelzéseket továbbra is engedélyezni fogják, de azok felülete nem haladhatja meg a tíz négyzetmétert. A tulajdonosok hat hónapot kapnak rá, hogy alkalmazkodjanak az új szabályokhoz, azt követően pedig napi 297 dolláros (64 ezer forintnak megfelelő összegű) pénzbírságot kell fizetniük a túlságosan szembeszökő hirdetésekért.
2007-ben Sao Paulo városa üzent hadat a vizuális környezetszennyezésnek a Clean City Law (Tiszta városért törvény) bevezetésével, amely mindenfajta kültéri hirdetést betiltott. A helyi városi tanács szerint 2011-ben összesen 536 714 illegálisan kihelyezett hirdetést távolítottak el az utcákról, és 37,3 millió dollárnyi (8,1 milliárd forintnak megfelelő összegű) pénzbüntetést szedtek be.

Orbán Viktor lerántotta a leplet a baloldal legújabb tervéről – videó