„Egy bocsánatkérés soha nem árt!” – szól a kampány szlogenje. A plakátok, szórólapok és reklámfilmek többnyire olyan helyzetekre hívják fel a figyelmet, amelyeknek résztvevői nem sértik meg a közlekedési szabályokat, de amelyek bosszanthatják valamelyik érintettet és konfliktusokat okozhatnak. Ilyen helyzet lehet, ha egy autó közvetlenül a zebra előtt, az utolsó pillanatban fékez le. Emellett egy szabálysértő helyzetet is ábrázolnak, amikor egy kerékpáros a járdán közlekedik. „Bocsánat!” – mondja a hirdetéseken az egyik szereplő, „Nem történt semmi” – feleli a másik.
A közlekedés során felmerülő konfliktusok mindennapi beszédtémát jelentenek. A célunk az, hogy nagyobb érzékenységet alakítsunk ki ezen a téren – mondta Maria Vassilakou közlekedési tanácsos. A gyalogostól az autósig mindenkit arra biztatnak, hogy legyenek jobban tekintettel egymásra, és szóban csakúgy, mint átvitt értelemben, „vegyenek vissza a lendületből”, ne kezdjenek azonnal vitát. A kampány rendeltetése emellett az, hogy segítsen felszámolni a kialakult kliséket, a helyzetek barátságos megoldására ösztönözzön, és hozzájáruljon, hogy a közlekedésben részt vevők nagyobb biztonságban érezzék magukat.
A cél, hogy figyeljenek egymásra a közlekedők
Udvariassági kampányt indítottak Bécsben a közlekedésben részt vevők számára. Egy bocsánatkérés soha nem árt – mondják.
2012. 06. 02. 17:05
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!