A cél, hogy figyeljenek egymásra a közlekedők

Udvariassági kampányt indítottak Bécsben a közlekedésben részt vevők számára. Egy bocsánatkérés soha nem árt – mondják.

BL
2012. 06. 02. 17:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Egy bocsánatkérés soha nem árt!” – szól a kampány szlogenje. A plakátok, szórólapok és reklámfilmek többnyire olyan helyzetekre hívják fel a figyelmet, amelyeknek résztvevői nem sértik meg a közlekedési szabályokat, de amelyek bosszanthatják valamelyik érintettet és konfliktusokat okozhatnak. Ilyen helyzet lehet, ha egy autó közvetlenül a zebra előtt, az utolsó pillanatban fékez le. Emellett egy szabálysértő helyzetet is ábrázolnak, amikor egy kerékpáros a járdán közlekedik. „Bocsánat!” – mondja a hirdetéseken az egyik szereplő, „Nem történt semmi” – feleli a másik.

A közlekedés során felmerülő konfliktusok mindennapi beszédtémát jelentenek. A célunk az, hogy nagyobb érzékenységet alakítsunk ki ezen a téren – mondta Maria Vassilakou közlekedési tanácsos. A gyalogostól az autósig mindenkit arra biztatnak, hogy legyenek jobban tekintettel egymásra, és szóban csakúgy, mint átvitt értelemben, „vegyenek vissza a lendületből”, ne kezdjenek azonnal vitát. A kampány rendeltetése emellett az, hogy segítsen felszámolni a kialakult kliséket, a helyzetek barátságos megoldására ösztönözzön, és hozzájáruljon, hogy a közlekedésben részt vevők nagyobb biztonságban érezzék magukat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.