Eltűnhet a madridi jelkép

Egyik jelképéért, egy 75 éve látható fényreklámért aggódik Madrid. A ház tulajdonosai nem akarják, hogy az épület tetejét díszítse a reklám.

WL
2012. 06. 07. 5:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A spanyol főváros központjában lévő Puerta del Sol téren álló egyik épület tetejét díszítő, sherryt reklámozó tábla örökre eltűnhet.

Gonzales Byass, a sherryt előállító vállalkozás vezetője szerint az egyes szám alatt álló ház tulajdonosai nem akarják már, hogy az épület tetejét díszítse a reklám.

A Tio Pepe márka reklámján vörös zakóban, kalapban és gitárral látható egy stilizált sherrys üveg. A neonreklámot egy évvel korábban lebontották, amikor az egykor hotelként működő épületet renoválták. Az Elpais.com internetes oldal információi szerint a Tio Pepe előállítói eddig úgy gondolták, a felújítási munkálatok után a reklámtábla visszakerülhet eredeti helyére.


A városvezetés szerint az Apple elektrotechnikai konszern készül üzletet kialakítani az épületben.

A fényreklám 1936-ban készült el. Túlélte a spanyol polgárháború (1936–39) bombázásait, a Puerta del Sol felújítását a 80-as években és a madridi városvezetés rendeletét, amely a fényreklámok nagy részét betiltotta a városban.

A túlméretezett sherrys üveg képe számos madridi képeslapon felbukkan.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.