A Walt Disney Co. az első a nagy médiavállalatok közül, amely ilyen jellegű tiltást vezet be, bár az intézkedés csak 2015-ben lép életbe a már meglévő reklámszerződései miatt. Az új szabályozásnak megfelelően a gyorsételek, cukros gabonapelyhek, cukorkák, üdítők és egyéb élelmiszerek hirdetései tűnnek el a Disney-programokból.
Michelle Obama, az amerikai elnök felesége a bejelentést döntő jelentőségűnek nevezte. „Ezzel a kezdeményezéssel a Disney olyasmit tesz, amit az Egyesült Államokban korábban egyetlen nagy médiavállalat sem, és amit reményeim szerint a többi vállalat követni fog” – fogalmazott közleményében a first lady. Mint a Disney jelezte, az ország egészségügyi törekvéseivel összhangban a gyümölcsök és zöldségek fogyasztását fogja propagálni, és segíteni akar az üdítő, a cukor és a telített zsírok bevitelének visszaszorításában.
Egészségügyi és a gyermekkori elhízással foglalkozó szakemberek arra figyelmeztettek, hogy a gyorsételek tiltása nem feltétlenül hatékony. Az élelmiszeripar részéről kezdeményezett korábbi szabályozások ugyanis nem voltak elég következetesek abban a tekintetben, hogy a gyerekek számára milyen teremékeket lehet reklámozni. Egyes szakértők szerint azonban meglehet, hogy a Disney-nek sikerül elérnie azt, amit a kormányzat nem tudott.
A Disney törekvése nem új keletű: a vállalat 2006-ban fogadta el az egészséges táplálkozás támogatásáról szóló irányvonalát azzal a célkitűzéssel, hogy a vidámparkjaiban és egyéb szórakoztatóipari egységeiben 85 százalékban egészséges élelmiszerrel szolgálják ki a látogatókat. A maradék 15 százalékot olyan különlegességeknek tartották fent, mint a születésnapokon szervírozott sütemények.
Robert Iger, a Disney főnöke úgy vélte, a gyerekek ragaszkodnak a megszeretett Disney-hősökhöz és történetekhez, így a vállalatnak páratlan esélye van arra, hogy egészségesebb életre ösztönözze és bátorítsa őket.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!