A Pew Research Center független médiakutató 15 hónapig vizsgálta a Google tulajdonában lévő közösségi videomegosztó legnépszerűbb videóit. Az eredmény szerint a televíziós hírek nézőinek száma még mindig könnyűszerrel túlszárnyalja a YouTube-ról tájékozódók számát, ugyanakkor a portál olyan „feljövőben lévő digitális környezet, ahol a profi újságírás elegyedik a civil tartalommal”.
„A videós újságírás új formája jelent meg ezen a platformon. Olyan forma, amelyben a sajtóorgánumok és a közönség közötti kapcsolat jóval dinamikusabb és multiverzálisabb, mint amilyet egyéb platformoknál korábban észlelhettünk” – jelentette ki Amy Mitchell, a médiakutató Project for Excellence in Journalism programjának igazgatóhelyettese.
A legnépszerűbb videók jó harmada származik civilektől, több mint a felük pedig sajtóorgánumoktól kerül a portálra, ám előfordul, hogy ezek a hírvideók is tartalmaznak YouTube-felhasználók által feltöltött anyagokat.
A tanulmány vizsgálati ideje alatt – 2011 januárja és 2012 márciusa között – a japán földrengés és árhullám volt a legnézettebb hírtéma. A Japánból feltöltött legnézettebb videók között szerepeltek a helyi biztonsági kamerák felvételei, hírtévés beszámolók és a japán parti őrség filmjei.
A felmérés megállapította, hogy gyakorta szerepelnek egyéb drámai események is a legnézettebb videók között.
Mitchell tájékoztatása szerint a szemtanúk felvételei beépülnek a hírfogyasztás folyamatába, olyannyira, hogy a YouTube globális hírarénájában profi és amatőr videók váltakoznak. Ugyanakkor hozzáfűzte, hogy fiatal platformról van szó, és az információáramlás módja még kidolgozásra szorul.

Lencsevégre kapták a miniszterelnököt az olasz éjszakában