A szállodai csillagok 2012. július 1-től tanúsító védjeggyé váltak, csak az a hotel használhatja őket, amely megfelel a szigorúan előírt feltételrendszernek. Másrészt viszont nem kötelező a használatuk: egy szálloda úgy is gondolhatja, hogy nem ragaszkodik a csillagos rendszerhez.
Mi is történt?
A szálláshelyek kötelező minősítése 2009-ben megszűnt, de a 239/2009. (X. 20.) kormányrendelet 2012. július 1-ig lehetővé tette, hogy a szálláshely-szolgáltatók az eddig használt osztályba sorolást alkalmazzák kereskedelmi kommunikációjukban, azaz szállodák esetében feltüntessék a csillagot. Ez a lehetőség a 239/2009. (X. 20.) kormányrendelet 2012. július 1-jén hatályba lépő 21. § (1) bekezdése értelmében megszűnt. Hosszú folyamat végére kerül pont ezzel. A Hotelstars Union tagországai már 2004-ben elkezdtek gondolkozni egy olyan rendszer kialakításán, amely alkalmas lesz „a követelményeknek megfelelő szolgáltatók pozitív megkülönböztetésére, a tájékozott fogyasztói döntés meghozatalának megkönnyítésére és a szolgáltatók minőségfejlesztésének ösztönzésére.” A rendszer sok-sok tárgyalás, egyeztetés után 2009-ben megszületett, és a türelmi idő lejárta után július 1-jén működni kezdett. Nemcsak Magyarországon, hanem a Hotelstars Union többi országában is, azaz Ausztriában, Csehországban, Németországban, Hollandiában, Svédországban, Svájcban, Észtországban, Lettországban, Litvániában és Luxemburgban. Az előbbi időponttól kezdve tehát egy négycsillagos szállodának hasonló felszereltséggel kell rendelkeznie, és többé-kevésbé ugyanazokat a szolgáltatásokat kell nyújtania a fent említett országokban.
Hogy mik ezek, azt leírták az interneten is elérhető kritériumrendszerben, kezdve onnan, hogy legyen-e a szobában papucs, varrókészlet és rádió, odáig, hogy milyen legyen a bútor, a hangulat, és hogy milyen szolgáltatások várhatók el a szállodától. Egy olyan pontrendszerről van szó, ahol az a lényeg, hogy egy hotelnek legyen annyi pontja, amennyi kell az áhított kategóriába való kerüléshez. Vannak kötelezően betartandó előírások, de sok esetben csak a pontok összessége számít, azaz ha egy szálloda egy területen gyengébben teljesít, ellensúlyozhatja ezt egy másik területen nyújtott átlag feletti szolgáltatással.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!