Tippek a dackorszak ellen

Az énkép és az éntudat kialakulásával párhuzamosan megismerkedhetünk a csöppség cseppet sem idegesítő dackorszakával, ami rengeteg problémával jár.

családháló.hu
2012. 09. 17. 15:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A két és három éves kor közötti időszakot nem véletlenül nevezik dackorszaknak: a picik ezekben a hónapokban még nem képesek elég választékosan kifejezni önmagukat, ami belső konfliktushoz vezet, és sokszor sírásba, kiabálásba torkollik.

A hivatalos meghatározás szerint a dackorszak a gyerekek életének – általában egy-három év közötti – időszaka, melyet váratlanul előtörő, heves érzelmi megnyilvánulások jellemeznek, és amely időszak alatt keletkezett konfliktusok nem csak a szülőknek megterhelőek, hanem a gyermeknek is.

A dackorszak egy valódi kihívás a szülő és a gyerek számára egyaránt, és akár évekig is eltarthat, amíg az anya és apa rájön, melyik módszerrel tudják a leghatékonyabban kizökkenteni csemetéjüket dühös vagy elutasító állapotából. A babáknak ugyanúgy időre van szükségük ahhoz, hogy képessé váljanak kezelni saját indulataikat. Ezért lehetőleg ne alkalmazzunk a tűrőképességet próbáló dackorszakban olyan eszközöket, melyek úgysem segítik a helyzet megoldását, és amiket később úgyis megbánnánk.

Íme néhány példa, amelyek segíthetnek:

A teljes cikket ide kattintva olvashatja el.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.