A közízlés vagy a központi pártbizottság döntötte el, milyen ruhákat, és cipőket lehetett kapni Magyarországon az ötvenes években? Munkáslányok helyett modellek, nejloning és a betiltott nyugati divat. Mekkora volt az elmaradás a nyugati és a magyar divat között? Mi okozta az első magyar farmermárka, a Trapper sikerét?
Tisza cipő a magyar sikermárka
Sportcipőként indult Martfűről, és megfizethető, utcai sportcipőként hódította meg az országot a Tisza cipő, avagy a „telepi gyerekek Adidasa”. Saját márkák és import divat, belvárosi butikok és öltözködés a szocializmusban, márkafétis a Váci utcában. A Retrográd adásában a meghívott szakértők, F. Dózsa Katalin és Simonovics Ildikó művészettörténészek válaszolták meg a felmerült kérdéseket.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!