Tisza cipő a telepi gyerekek Adidasa?

Tisza cipő, Trapper farmer, divatbevásárló utak vidékről a fővárosba, vagy külföldre. Divatmárkák utáni őrület a szocializmusban.

Tresó T. Tibor
2012. 09. 13. 10:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közízlés vagy a központi pártbizottság döntötte el, milyen ruhákat, és cipőket lehetett kapni Magyarországon az ötvenes években? Munkáslányok helyett modellek, nejloning és a betiltott nyugati divat. Mekkora volt az elmaradás a nyugati és a magyar divat között? Mi okozta az első magyar farmermárka, a Trapper sikerét?

Tisza cipő a magyar sikermárka

Sportcipőként indult Martfűről, és megfizethető, utcai sportcipőként hódította meg az országot a Tisza cipő, avagy a „telepi gyerekek Adidasa”. Saját márkák és import divat, belvárosi butikok és öltözködés a szocializmusban, márkafétis a Váci utcában. A Retrográd adásában a meghívott szakértők, F. Dózsa Katalin és Simonovics Ildikó művészettörténészek válaszolták meg a felmerült kérdéseket.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.