Nem fogadják a kikötők a világ legnagyobb teherhajóját

Harminchatezer autó férne el a világ legnagyobb hajóján, amely azonban még nincs teljesen kész, csak júniusban kezdi szelni a habokat.

tt
2013. 02. 19. 18:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 401 méter hosszú hajó típusát tekintve konténerszállító, a beleépített fémből 8 Eiffel-tornyot lehetne felhúzni. Hat méter hosszú szabványkonténerből 18 ezer fér el benne, csaknem 2 ezerrel több, mint a jelenlegi legnagyobb hajóban, a Marco Polóban.

A Szuezi-csatornán átfér, ám igen kevés kikötő tudja fogadni, Amerikában például egy sem. Nem is szerepel a hajó tervezett útvonalán, amely Ázsia és Európa között lesz. Utóbbiba teljes rakománnyal érkezik, majd üres konténereket visz vissza – adta hírül a BBC News.

Jelenleg 163 olyan hajóóriás szántja a tengereket, amelyek teherkapacitása 10 ezer konténer feletti, de további 120-ra van megrendelés, köztük 20 Tripla E-re: ez a típusneve a júniusban vízre kerülő méretrekordernek. Az E-betűk a gazdaságosságra, a környezetvédelemre és az energiatakarékosságra utalnak (angolul).

A hajó csúcssebessége óránként 23 csomó, azaz 42,5 km/óra, és újratervezett, a hőenergiát hatékonyabban felhasználó motorjainak köszönhetően feleannyi szén-dioxiddal szennyezi a levegőt konténerenként, mint társai. A hajó ára 190 millió dollár, a világ legnagyobb hajótársasága, a Maersk építtette.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.