Repülőgépmotor lesz az elhamvasztott holtak fém testrészeiből

Repülőgépek motorjaiba, utcai jelzőtáblákba, autóalkatrészekbe kerülnek az elhamvasztott holtak fém testrészei.

kn
2013. 04. 14. 11:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Repülőgépek motorjaiba, utcai jelzőtáblákba, autóalkatrészekbe kerülnek az elhamvasztott holtak fém testrészei, amelyeknek éves mennyisége Nagy-Britanniában eléri a 150 tonnányit. A szigetországban 260 krematórium működik. Az elhunyt hozzátartozóit kötelesek megkérdezni, hogy igényt tartanak-e szerettük földi maradványai közül a fémprotézisekre is, amelyeket a hamvasztók csak akkor hasznosíthatnak újra, ha a válasz nemleges. A rokonok többsége nem él a lehetőséggel.

A hamvasztás ezer Celsius-fokos hőjét „túlélő” fémek értékesek, ilyen a kobalt vagy a titán. Az előbbi repülőgépek motorjaiban „él” tovább. A kevésbé drága fémeket beolvasztják, aztán lehet belőlük útszéli jelzőtábla, szalagkorlát vagy lámpaoszlop része.

A brit krematóriumok felének „fémtermése” – évi 75 tonnányi – egy holland céghez, az OrthoMetalhoz kerül szerződés révén, a többi a szeméttelepen végzi. Ez utóbbi azonban már nem sokáig lehet gyakorlat Nagy-Britanniában, mert törvény fogja tiltani, így egyre több halottasház tervezi, hogy bekapcsolódik az újrahasznosításba – adta hírül a brit Metro újság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.