A mozdony első útján intercity (IC) vonatot továbbít Szolnokon és Debrecenen át Nyíregyházára, majd egy másik IC-vel érkezik vissza Miskolcon keresztül Budapestre. Pénteken már Bukarestig közlekedik.
„Korábban ilyen átjárásra nem volt lehetőség, most azonban egy 2012 decemberében életbe lépett megállapodás szerint a határon nincs szükség mozdonycserére” – mondta el csütörtökön, a mozdony bemutatóján Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Az arany-fekete színekben felmatricázott Bombardier TRAXX mozdonyon szerepel például a Hunyadi-címer, Mátyás király arcképe és a visegrádi palota is. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára a helyszínen a vasút korszerűsítésének és megújításának fontosságáról beszélt, valamint rámutatott a vasút nemzetközi kapcsolatok ápolását elősegítő funkciójára is.
A mozdony május 17-én különleges körútra is indul: a matricázást finanszírozó Indóház Kiadó és a Kárpáteurópa Utazási Iroda szervezte Csíksomlyó Expressz – Székely Gyors szerelvényét továbbítja a csíksomlyói búcsúra.
A szervezők a mozdonyt díszítő matrica grafikai kivitelezésére tavaly novemberben írtak ki pályázatot, amelyre több mint 50 munka érkezett. A nyertes terveket Dani Richárd készítette el. A MÁV-nak ez a harmadik matricázott mozdonya az Aranycsapat- és a Kandó-mozdony után. A Mátyás király mozdony teljes menetrendje itt tekinthető meg.