Véradás: képregényekkel és édességgel csábítják a fiatalokat

Tokióban, egy űrhajó belsejére emlékeztető, futurisztikus berendezésű központjával próbálja váradásra bírni a fiatalokat a vöröskereszt Tokióban.

tt
2013. 05. 14. 4:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japán főváros a manga- és animerajongók, valamint a videojátékok kedvelőinek Mekkájaként számon tartott Akihabara negyedében felállított véradóközpont különleges dizájnjától a szervezet azt reméli, hogy a tinédzserek és a húszas éveikben járók nagyobb hajlandóságot fognak mutatni a véradásra az egyedi és játékos hangulatú helyen – írta hétfőn a Mainicsi Simbun japán napilap.

A vöröskereszt azután kezdett kampányba a fiatalok véradásra csábítása érdekében, hogy 2009 és 2011 között negyedével, 40 ezerről 30 ezerre csökkent a 16 és 19 év közti, míg 177 ezerről 148 ezerre a 20-29 éves véradók száma Japánban.

„A zökkenőmentes vérellátás érdekében növelnünk kell a fiatal donorok számát. Egyetlen látogatás egy ilyen központba megváltoztathatja a véradást fájdalmas és ijesztő dolognak tartó emberek elképzeléseit” – közölte a vöröskereszt a lappal.

A szervezet az akihabarai központ mellett, a 634 méteres tokiói Skytree kilátótorony mellett is átadott egy különleges hangulatú véradóközpontot, emellett pedig a Twitteren próbál nyitni a fiatal közönség felé: ha valaki egy esős napon véradásáról ír mikroblogján, ajándékot kap a vöröskereszttől.

A vöröskereszt stratégiája a jelek szerint működik: 2012-ben előzetes adatok szerint valamelyest nőtt a donorok száma Japánban. Ugyanakkor a 29 éven aluliak közül továbbra is az ideálisnál kevesebben ajánlják fel vérüket a szervezetnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.