Jót tett a fantasy Új-Zéland turizmusának

A rajongók azért vállalják a hosszú utat, hogy közelebb legyenek A hobbit trilógia hőseihez.

tt
2013. 06. 10. 13:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január és április között az előző évhez viszonyítva tíz százalékkal nőtt a szigetországba látogató turisták száma – derült ki az új-zélandi idegenforgalmi hivatal adataiból. Egy felmérés szerint a látogatók 8,5 százaléka állította, hogy utazásának egyik oka A hobbit című, Peter Jackson rendezésében készült film volt. 13 százalék pedig arról számolt be, hogy ott-tartózkodása alatt volt valamilyen hobbitos programja, például megnézte a forgatási helyszínek egyikét.

A Warner Bros hétfőn jelentette be, hogy a trilógia második részének reklámfilmjét kedden teszi közzé. A hobbit: Smaug pusztasága premierje december 13-án lesz Los Angelesben.

Az első epizód 2012 decemberében került a mozikba. A kritika vegyesen fogadta, de a nézők tódultak rá. A háromdimenziós produkció globális bevétele átlépte ez egymilliárd dollárt. Jackson szóvivője elmondta, hogy a kedden megjelenő trailerben lesz egy-két meglepetés, de ennél többet nem árult el. Kicsit több, mint félmillió turista választotta az év első négy hónapjában Új-Zélandot vakációzásra. Nagyjából ugyanennyien más okokból – munka, esetleg családi látogatás miatt – érkeztek a szigetországba. Az ország idegenforgalmi stratégiája erősen épít A Gyűrűk Ura trilógiával megalapozott Középfölde-imázsra.

A hobbit – akárcsak A Gyűrűk Ura – filmfeldolgozása J. R. R. Tolkien regénye nyomán készült. A hobbit a Középföldén élő Zsákos Bilbó történetét meséli el, aki egy maroknyi törppel útra kel, hogy Smaugtól, a sárkánytól visszaszerezze az elvesztett törpbirodalmat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.