Szabócentivel az idők végezetéig eltartott volna a méricskélés, a lézeres módszerrel viszont másodpercenként 50 ezer mérést végeztek el, szó szerint milliméterenként feltérképezték a trafalgari csata hős zászlóshajóját.
A háromdimenziós végeredmény révén a tudósok a hajó szerkezetének tökéletes ismeretére tettek szert, és ez alapján remélik, hogy lehető lesz a legaprólékosabb pontossággal és hűséggel pótolni a hiányzó vagy megrongálódott, az idő kikezdte részeket, és konzerválni a Victoryt újabb negyed évezredre – adta hírül a The Daily Mail című brit lap.
A csaknem 80 méter hosszú hajót 1765-ben bocsátották vízre. Korának legnagyobb járművének megépítésében részt vett valamilyen szinten Nagy-Britannia csaknem minden szeglete. Hatezer fából, 90 százalékban tölgyből készült a hajó, 40 hektár erdőt kellett hozzá kivágni. Főárbocának csúcsa 83 méterre magasodott, kötélzete 41 kilométer hosszú. Három árbocára 37 vitorlát lehet kifeszíteni, ezek összfelülete csaknem 6000 négyzetméter. A Victory óránkénti 19 kilométeres csúcssebességre volt képes.
A hajó már csaknem egy évszázada kint van a vízből: szárazdokkban pihen Portsmouth-ban. Leghíresebb győzelmét Horatio Nelson admirális parancsoksága alatt aratta, amikor Trafalgarnál a 27 hajóból álló brit flotta zászlóshajójaként szolgált. A Victory győzelemre vezette Nelson révén a briteket a 33 hajós francia–spanyol flotta ellenében. Maga Nelson halálos sebet kapott.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!