Két hónap múlva már csak a tömegközlekedési eszközök, a kerékpárosok és a gyalogosok közlekedhetnek Róma szívében. A választási kampányban Marino egyik programpontja volt a Forum Romanum és a Colosseum közötti terület védelme.
A UNESCO-világörökség részét képző városrész Róma egyik legforgalmasabb csomópontja. Főpolgármester utoljára 1993-ban próbálkozott az autók kitiltásával, sikertelenül. Eddig nem született megoldás a közlekedés elvezetésére, pedig az évente több mint ötmillió turista látogatta Colosseumnál a levegőszennyezés mértéke a felmérések szerint az év minden ötödik napján meghaladja az egészségre veszélyes szintet.
Marino augusztus közepével vezeti be a gyalogosövezetet, amikor Róma lakosainak többsége szabadságon lesz, és minimális lesz az autóforgalom. Az igazi főpróbát a szeptemberi munkakezdés jelenti.
A Legambiente környezetvédelmi szervezet üdvözölte Marino bejelentését, hangsúlyozva hogy ezt újabb forgalomkorlátozó lépéseknek kell követniük.
Giorgio Piccinato urbanisztikai szakértő a Corriere della Sera napilap szerdai római kiadásában kritikusan nyilatkozott. Hangoztatta, hogy a gyalogosövezet jó ötlet, de Róma központjának lezárásával a város többi részén nő majd a forgalom. Máshol a föld alatti közlekedés megoldás, de ez az „ókori” Rómában lehetetlen.