A szállások felét interneten foglalják

Az interneten foglalt vendégéjszakák összesített értéke 2012-ben 58 milliárd forint volt Magyarországon, a teljes nettó szállásdíjbevétel csaknem fele.

kn
2013. 07. 13. 10:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az interneten foglalt vendégéjszakák összesített értéke 2012-ben 58 milliárd forint volt Magyarországon, a teljes nettó szállásdíjbevétel csaknem fele – közölte az eNET szerdán az MTI-vel egy friss felmérésre hivatkozva. Az eNET és a Magyar Hotel Monitor tavasszal készített felmérést egy több mint hatezer magyarországi szálláshelyet tartalmazó mintán.

A közleményben az eNET kifejti: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által mért adatok szerint a teljes hazai nettó szállásdíjbevétel tavaly 129 milliárd forint volt. Ebből az online szegmens méretét vizsgálta az eNET és a hotel monitor kutatása.

A felmérés szerint az online foglalt vendégéjszakák összesített értékéből közvetítőkön keresztül 29 milliárd forintos forgalom realizálódott. A legjelentősebb szeletet a klasszikus szállásközvetítők képviselik, mintegy 21 milliárdos bevétellel. A bónusz/kupon oldalak és az online utazási irodák magyarországi szálláshelyeket kínáló ajánlatai további 4-4 milliárd forintot tesznek ki.

A közvetített forgalom szerint a legnépszerűbb szálláshelytípusok közül a szállodák 96 százaléka rendelkezik saját honlappal, és ezek szinte mindegyike tartalmaz foglalási felületet is. A panzióknál is hasonló a helyzet, a döntő többségnek van saját honlapja, és azon van valamilyen foglalási felület is. Az apartmanok és vendégházak esetében azonban már jóval árnyaltabb a kép, itt csak valamivel több, mint 60 százaléknak van webes megjelenése, amelyek közül minden második kínál foglalási lehetőséget is.

A saját honlap és foglalási felület arányainál is kisebb szerepe van a foglalási felületen elérhető fizetési lehetőségnek: ilyen megoldással a megkérdezett szálláshelyek csupán 37 százaléka rendelkezik, többségük szálloda.

Kommunikáció terén a szálláshelyek 93 százaléka igénybe vesz online eszközöket is, amelyek közül a legjelentősebb – a saját honlapon kívül – a közösségi média használata. A panziók 40, az apartmanok 46, a vendégházak 48, a 3 csillagos szállodák 32, a 4 csillagos házaknak pedig a 20 százaléka használja a közösségi médiát. Ez a használat egyelőre a külön költést nem igénylő jelenlétre korlátozódik, professzionális közösségi médiaszolgáltatásokat jellemzően inkább a 4-5 csillagos szállodák vesznek igénybe évi pár millióért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.