A robotcsapos megalkotásához széles körű vendégmegfigyelést végeztek a Bielefeldi Egyetem kutatói: a rendelni kívánók testbeszédét és mimikáját tanulmányozták, hogy a robot számára felismerhetővé tegyék számítógépes programozással az italt kérő és a rendelni nem kívánó vendég közötti különbséget. Így James – ez a műrobot munkaneve – nem kérdezné meg olyan vendégtől feleslegesen, hogy mivel szolgálhat, akinek nem szolgálhat semmivel, és nem zavarná meg őt beszélgetésében.
A tudósok megfigyelése szerint a csaposok azokat szolgálják ki előbb, akik közvetlenül szemben állnak vagy ülnek velük, illetve azokat, akik a pult felé fordulnak, nem pedig azokat, akik csettintenek vagy pénzt lobogtatnak.
A robotnak azért kell látvány alapján mérlegelnie, mert nem tudna működni pusztán hang-, illetve beszédérzékeléssel a zajos bárpultok mögött. Jamesnek ezért jókora látószerve lesz, amellyel szemkapcsolatot alakíthat ki a vendéggel – adta hírül a The Daily Mail című brit lap.