Izsó Gábor polgármester a Beol.hu-nak elmondta, a város BékésBringa elnevezésű pályázata mintegy 289 millió forint támogatást nyert el, amelynek részeként a kerékpáros és egyéb fejlesztések mellett a korábbi Rákóczi úti hidat is turisztikai látványossággá teszik.
Az eltemetett, a folyón egykoron átívelő építmény maradványai 2010-ben kerültek a felszínre a területet érintő járda- és kerékpárút-felújítás közben. A híd létezése egyébként nem volt újdonság a szakértők számára, viszont annak jó állapota annál nagyobb meglepetésként szolgált. A megmaradt elemek többé-kevésbé átvészelték azokat a drasztikus beavatkozásokat – közműfejlesztéseket, útépítéseket –, amelyek az elmúlt évtizedek alatt érték őket.
Egykoron egyébként ezt a területet szelte keresztül a Fekete-Körös, s a folyóval nagyjából derékszögben haladt az úgynevezett Ladányi út. Ezen a településrészen kezdetben egy, a lovas közlekedést szolgáló fahíd vezetett át a Fekete-Körösön. A három éve újra megtalált, gyönyörűen kialakított téglahidat az 1880–90-es években építették, s később egy vasbetonátjárót is kialakítottak itt a Békéscsaba–Vésztő vasútvonal számára.
Később a Fekete-Körösnek ezt az ágát levágták, s ezen a részen elsősorban a településrész csapadékvizét vezették el csatornákon keresztül. Azután a területet a ’80-as évek környékén feltöltötték, illetve leaszfaltozták, a híd a föld alá került, s a rajta keresztül haladók többségének fogalma sem volt arról, hogy hozzávetőleg egy méter mélyen az aszfalt alatt egy míves híd húzódik.
Izsó Gábor polgármester elmondta, kiemelten fontosnak tartja, hogy megőrizzék az utókor számára a kifejezetten jó állapotban fennmaradt emléket.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!