A két népszerű játékot tucatnyi finalista közül választották ki. Versenyben volt a buborékfújó, a Clue társasjáték, Az én kicsi pónim társasjáték, és a zöld játékkatonákra vagy a tini nindzsa teknőcökre is lehetett szavazni.
„Az idei győztesek a játékvilág mindkét végletét képviselik” – fogalmazott Christopher Bensch, a New York állambeli The Strong Museum igazgatója, amely otthont ad a 15 éve létrehozott Játékhírességek Csarnokának (Toy Hall of Fame).
Az utóbbi 25 évben összesen 51 játékot iktattak be a gyűjteménybe, tavaly a Star Wars-figurákat és a dominót válogatták be.
A gumikacsa az 1800-as évek végén jelent meg a játékok között. Eredetileg fogzó kisgyerekeknek szánták rágcsálásra, csak az 1940-es évektől lett belőle úszó kacsa. Patricia Hogan, a múzeum kurátora szerint a gumikacsa napjainkra a popkultúra részévé vált, és manapság már nemcsak az apróságok játékai közé tartozik, hanem számtalan formában a felnőttek világában is felbukkan.
A sakk a világ egyik legősibb játéka, amely a hagyomány szerint a csaturanga nevű indiai háborús játékból ered. A sakkjáték 1475 táján nyerte el mai formáját Angliában. „Ez a játék azt demonstrálja, milyen fontos volt az intellektuális játékok szerepe az emberiség történetében” – magyarázta Nicolas Ricketts, a múzeum egy másik kurátora.
A Játékhírességek Csarnokába évről évre a közönség szavazatai alapján veszik fel az új játékokat. Idén több mint 300 javaslat érkezett és egy 12 darabos szűkített listáról választották ki a két győztest.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!