36 óra alatt 681 milliót gyűjtött a U2 dala

A világhírű rockegyüttes száma a tengerentúli profi amerikaifutball-liga döntőjén, a Super Bowlon debütált.

kn
2014. 02. 06. 14:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világhírű ír rockegyüttes Invisible című száma a tengerentúli profi amerikaifutball-liga (NFL) vasárnapi döntőjén, a Super Bowlon debütált, a Bank of America reklámjában. A premiert követő egy órában több mint egymillió felhasználó töltötte le ingyenesen a számot az iTunes zeneboltból, és a helyi idő szerint hétfő éjfélig tartó határidőig további kétmillióan éltek az ingyenes letöltés lehetőségével.

A kezdeményezés lényege az volt, hogy az Egyesült Államok második legnagyobb bankja minden letöltés után egy dollárral támogatta az aids, a tuberkulózis és a malária elleni küzdelmet finanszírozó világalapot (Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria). Az Invisible című dal így több mint 3 millió dollárt gyűjtött a szervezet számára.

A felhasználók most már 1,29 dollárért (290 forint) vásárolhatják meg a számot az iTuneson, és a bevétel egésze a világalaphoz kerül – olvasható a U2 frontembere, Bono által 2006-ban létrehozott RED nevű jótékonysági alapítvány közleményében. A Bank of America, a RED és a zenekar egy összefogás keretében több mint tízmillió dollárral fogja támogatni az aids elleni harcot a következő két évben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.