Így vezetnek rosszul az európaiak

A spanyolok dudálnak, a svédek telefonálnak, az olaszok nem kapcsolják be a biztonsági övet.

UDM
2014. 03. 01. 13:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hét európai ország – Franciaország, Németország, Belgium, Spanyolország, Nagy-Britannia, Olaszország és Svédország – autóvezetőit kérdezte meg volán mögötti szokásaikról a francia Vinci Autoroutes Alapítvány megbízásából az Ipsos közvélemény-kutató.

A felelős autóvezetés európai barométere elnevezésű kutatásban megkérdezettek 50 százaléka szerint az olaszok a legfelelőtlenebb sofőrök. Őket a spanyolok követik 16, majd a franciák 14 százalékkal. A megkérdezett olasz autósok 71 százaléka saját honfitársait tartja a legfelelőtlenebb sofőrnek. Több mint egyharmaduk ezenkívül azt is bevallotta, hogy rendszeresen „elfelejti” bekapcsolni a biztonsági övét. Az angoloknak 12, a franciáknak 10 százaléka nem használ biztonsági övet.

A spanyolok elismerték, hogy túl sokat nyúlnak a dudához: 63 százalékuk tölti így ki mérgét a másik autóson. Dudálásban a svédek és az olaszok követik őket 33, illetve 29 százalékkal. A franciák és a németek 67-67 százaléka hajlik arra, hogy „más autósokat inzultáljon”.

A valóság gyakran ellentmond annak a nézetnek, amely az északiakat bravúros, a délieket veszedelmes sofőröknek tartja. A németek és a svédek 71 százaléka ismerte be, hogy nem mindig tartja be a biztonságos követési távolságot, a spanyoloknak ugyanakkor csak a fele. A svédek 46 százaléka mondta, hogy vezetés közben kihangosító nélkül telefonál, a franciáknak és a spanyoloknak csak a 24 százaléka. A németek vezetnek a legtovább megállás nélkül, átlagosan 3 óra 43 percet, szemben a franciák és a spanyolok 2 óra 45 percével.

Francia sajátosság, hogy nem bíznak a többi közlekedőben. „Fél más sofőrök agresszivitásától” – vallotta be a francia megkérdezettek 88 százaléka. Van azonban, amiben a sofőrök nagyrészt hasonlóan gondolkodnak: a többség szerint az alkohol és más tudatmódosítók hatása alatti vezetés a halálos országúti balesetek első számú oka, csak a britek helyezik az első helyre a figyelmetlenséget és másodikra a gyorshajtást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.