Hadjáratot indítanak az elhízás ellen

A cukrozott üdítőitalok ellen ugyanúgy kell kampányolni, mint a dohányzás ellen.

UDM
2014. 06. 09. 12:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Egyesült Államokban szinte népbetegségnek számító túlsúlyosság egyik fő okának a cukrozott üdítőitalok, energiaitalok, cukrozott gyümölcslevek túlzott mértékű fogyasztását tekintik.

A jelenlegi fogyasztási szint az amerikai szakértők szerint azt vetíti előre, hogy a 2000-ben született lányok 38 százaléka, a fiúknak pedig 33 százaléka lesz cukorbeteg, vagy pre-diabéteszes. Az afroamerikai és hispániai lakosság körében ez a szám 50 százalékra növekszik nagymértékű üdítőital fogyasztásuk miatt.

Kaliforniában már csak a kormányzó aláírására vár az a törvény, amely előírja a cukrozott üdítőitalok csomagolásán a következő figyelmeztető felirat feltüntetését: „a cukrozott üdítőitalok fogyasztása hozzájárul az elhízáshoz, a cukorbetegség kialakulásához és a fogszuvasodáshoz”.

Az üdítőital ellen kampányolók már mostanra is jelentős sikert értek el: az 1998-ban mért évi 208 literről mára 17 százalékkal, 166 literre csökkent az átlagfogyasztás az USA-ban.

Folytatja a harcot az iskolai menzákon a fagyasztott pizza és a sült krumpli ellen Michelle Obama, az amerikai first lady, aki leszögezte, hogy a Kongresszus kritikája ellenére nem enged az iskolai étkeztetés reformjából. A statisztikák szerint az amerikai gyermekek és serdülők mintegy harmada túlsúlyos vagy elhízott. Az elhízottak aránya a 6–11 éves korosztályban közel 20 százalék, míg a 12–19 éveseknél 18 százalék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.